יום רביעי, 17 בפברואר 2021

"הכוכב הגדול" מאת ליסה סטיוארט שארפ

 











נסתרים הם דרכי האוקיינוס. "הכוכב הכחול" הינו ספר עיון מעניין שבא לשפוך אור על סודות האוקיינוס. הוא מבוסס על הסדרה של הבי-בי-סי ולוקח את הקורא הצעיר למסע מרתק במעמקי הים. לא הכרתי את הסדרה ונהניתי לגלות דברים חדשים על האוקיינוס.

הספר עמוס במידע מסקרן ומאפשר לקורא לצלול מתחת למים, לחקור את מעמקי האוקיינוס ולפגוש מגוון של יצורים מסקרנים. באמצעות הספר נחקור את הים, נפגוש אלמוגי ים, נכיר את דיירי האוקיינוס,  נברח מצלופחים טורפים ומכרישים, נכיר דיונון פוזל,  נרוץ עם לוטרות ים סקרניות, נראה גנים תת-ימיים יפיפים, נשחק תופסת עם סרטנים ונגלוש עם לוויתנים.

הספר פותח בהקדמה של דייוויד אטנבורו ומשם מספק מידע על מעמקי האוקיינוס והיצורים שחיים בו. דפי הספר צבעונים ומושכים את העין, המידע מנוקד ומועבר בצורה קלילה ונהירה והתמונות נהדרות. אהבתי את הדרך בה מועבר המידע. הפרק המסביר על דיירי המעמקים מתכתב למשל עם כיפה אדומה ומסביר לילד בחן מדוע במעמקי הים יש יתרון לעיניים גדולות ("למה העיניים שלך גדולות כל כך?"), מדוע זרועות הדיונון ארוכות (מדוע הזרועות שלך ארוכות"?) ולמה הגחלילית בוהקת ("למה את בוהקת כל כך").  הספר מספר גם על החופים ודייריהם ומה קורה כשעולם החי מתנגש עם עולם בני האדם.

הדרך לשמירת הטבע עוברת דרך הדור הצעיר.
הספר מעניין ומעודד את הקורא הצעיר להתעמק בדפיו ולשמור על איכות הסביבה. בין שלל העצות ממליץ הספר למחזר, להימנע משימוש בחד-פעמי ולהגן על הטבע. דרך הספר ילמד הילד להכיר את הטבע ולהבין את החשיבות על שמירתו. הספר הזה מתכתב עם הספר הקודם עליו המלצתי ומהווה תוספת נהדרת לספריה הביתית. מומלץ בהחלט!

בשורה התחתונה: כל מה שרציתם לדעת על הכוכב הכחול ולא העזתם לשאול!


הכוכב הגדול / ליסה סטיוארט שארפ
איורים: אמילי דאב
יעוּץ מַדָּעִי: פרופ' מִיכָה אִילָן
הוצאת שוקן
60 עמודים, 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה