יום שבת, 17 ביוני 2023

"ספר הפרחים הגדול" מאת יובל זומר

 










האם תהיתם פעם מה אוכלים צמחים טורפים ולמה הפרחים כל כך צבעונים? ספר זה בא לענות על שאלות אלה ואחרות. "ספר הפרחים הגדול" הוא ספר נוסף בסדרה הנהדרת של ספרי המדע של יובל זמיר ונסוב סביב עולם הצמח. הסופר לוקח אותנו למסע מושלם בעולם הפרחים מבלי שתצטרכו לצאת מהבית.

הספר מאורגן לפי נושאים ומכיל מידע ועובדות על עולם הצמח, מפרט על משפחות הצמחי וסוגי הפרחים ומקנח במלון פרחים. כל זה מלווה בתמונות מוארות המלוות את המידע. כמעט וניתן להריח את הפרחים שבספר. כבונוס נוסף, בין דפי הספר מסתתר בצל זהוב  שהקורא מוזמן לאתר. 

מספר עובדות מעניינות מהספר:

דיונאה
- נקרא גם מלכודת ונוס - צמח לא גדול אבל טורף אימתני שזולל זבובים, חרקים זעירים, חיפושיות, רכיכות ואפילו צפרדעים קטנות. בזכות עלי מלכודת מיוחדים שנפתחים ונסגרים, נוצרת מלכודת החרקים המושלמת.

ורדים עומדים בראש הפירמידה. זן הורד היקר בעולם נקרא ורד ג'ולייט. גם בחלל יד ורדים שאסטרונאוטים גידלו וריחם שונה מהוורדים שבכדור הארץ.

צמחים מסוכנים - יש צמחים שמגנים על עצמם בעזרת חומרי רעל שיכול לפגוע גם בבני אדם.

מסרים מהפרחים - במשך מאות שנים נוהגים בני האדם לשלוח מסרים של אהבה,  חיבה וידידות באמצעות פרחים.

סחלב דרקולה - נקרא כך מכיוון שעלי הכותרת שלו אדומים כדם וקצוותיהם נראים כמו ניבים חדים.


אהבתי את הספר ואף למדתי דבר אחר חדש או שניים. בין דפי הספר תמצאו המון מידע על פרחים (מוכרים יותר ומוכרים פחות)  וזו דרך נהדרת לילדים (ולמבוגרים) ללמוד על הטבע. חופשת הקיץ היא הזדמנות טובה להכיר את סוגי הפרחים ולגלות את סודם. מומל.!

בשורה התחתונה: ספר נפלא לחובבי הטבע!

תרגום: מאיה פלאי
הוצאת שוקן, 2023, 64 עמ'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה