יום שבת, 17 ביוני 2023

"מוזיאון העצים" מאת קייטי סקוט , טוני קירקהם


 

 

 

 

 

 

 
ברוכים הבאים למוזיאון העצים!

זהו אלבום מרהיב נוסף בסדרת המוזיאונים הנהדרת והפעם הנושא הוא עצים. הספר לוקח אותנו לטיול מרתק במקומות שונים ברחבי העולם בהם צומחים עצים. לפנינו עולם עשיר שלם של יערות עבותים, ג'ונגלים וגנים מעוצבים. בספר  תמצאו מגוון רב של עצים כמו עצי הסקוויה או הבאובב הזכור לנו לטוב מהספר "הנסיך הקטן". המסע מתחיל היערות הפראיים שצמחו בביצות של תור הקרבון, מסביר את חשיבות העצים ותרומתם לחיינו, ומסתיים  בגנים מעוצבים.

הספר מחולק לשש תצוגות:


תצוגה ראשונה - יערות מחטניים ממוזגים.
תצוגה שניה - יערות רחבי-עלים ממוזגים.
תצוגה שלישית - יערות ים-תיכוניים.
תצוגה רביעית - יערות טרופים לחים.
תצוגה חמישית - יערות טרופים יבשים.
תצוגה שישית - גנים.

הידעתם שעצים מתקשרים ביניהם? לאחרונה קראתי כתבה בה סופר שצמחים שמשמיעים קולות בעת מצוקה ועשויים להיקלט על ידי בעלי חיים כמו עטלפים, עכברים וחרקים. מזל שאני לא שומעת את קולות הצמחים שלי... בספר מצויין שעצים מתקשרים ביניהם באמצעות מיקוריזות  - רשתות תת-קרקעיות של פטריות, מעין אינטרנט של עצים. הם חולקים מידע על סכנות, התקפות חרקים או מחלה. עובדה מעניינת נוספת, מחקרים בעצי "אשוחית דאגלס" הראו שעצים יכולים לזהות את צאצאיהם ולספק להם תוספות של חומרי מידע ומזון. מזכיר את סיפורי האגדות האפלות על עצים ביער תבוני שמונעים כניסה אליו. אכן, המציאות עולה על כל דמיון...

העץ הכי ידוע לנו הוא כמובן הבאובב שנקרא לפעמים "עץ החיים" בגלל חשיבותו החברתית והכלכלית המרובה כנותן חסות, לבוש, מים והסקה. הוא גם מקור חשוב של מזון. גזעו קצר יחסית ורחב וצמרתו נראית במו מערכת שורשים פרושה. בישראל מצויים עשרות עצי באובב והם זכו לפרסום בזכות הספר "הנסיך הקטן".

אהבתי את הספר ואף השכלתי ממנו. כפי שכבר הבנתם הספר עשיר במידע ומרתק וילדים ייהנו לדפדף בין דפיו וללמוד על עולמם העשיר של העצים. חופשת הקייץ זה זמן טוב לעיין בספר וללמוד על העולם סביבנו. מומלץ!

בשורה התחתונה: כל מה שרציתם לשאול על עצים ולא העזתם לשאול!


 "מוזיאון העצים" מאת קייטי סקוט , טוני קירקהם
הוצאת שוקן, , 96 עמ', 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה