יום שישי, 2 באוגוסט 2024

"אגודת בנדיקט הסודית 2 - והמסע המסוכן" מאת טרנטון לי סטיוארט

 










אגודת בנדיקט הסודית חוזרת אלינו בהרפתקה חדשה ומלהיבה! זהו ספר שני בסדרה מגניבה והפעם גיבורינו מתמודדים עם משימה קשה ביותר וקרובה לליבם. קראתי ואהבתי את הספר הראשון ואף המלצתי עליו, כך שלא ארחיב עליו את הדיבור. אם טרם קראתם את הספר הראשון, ממליצה להתחיל בו כדי להבין את הנפשות הפועלות ואת הניואנסים הדקים.

הספר מתרחש כשנה לאחר אירועי הספר הקודם. גיבורינו - רייני המחונן, קייט האתלטית שלא הולכת לשום מקום בלי הדלי שלה, סטיקי (ג'ורג' וושינגטון) - גאון  שלא שוכח אף עובדה שהוא קורא, והאחרונה והחביבה, קונסטנס המחוננת בת ה- 3 וחצי - לא נפגשו מאז ושמחים לקראת האיחוד המתוכנן. רייני מאלדון וסטיקי וושינגטון נפגשים בחווה של חברתם קייט ות'רל במטרה לנסוע יחד לביתו של מר בנדיקט, שם ייתאחדו עם קונסטנס.

מר בנדיקט תכנן לשלוח את הילדים לציד אוצרות מרגש ענק ביחד עם מלווים. לרוע המזל, עם הגעתם לביתו, הילדים מגלים שמר בנדיקט ועוזרתו מספר 2 נחטפו על ידי תאומו המרושע, מר קרטן. הרמז היחיד שנותר לגבי מקום הימצאו הוא מכתב ששלח מר קרטן וכמובן רמזים שהשאיר אחריו מר בנדיקט. מר בנדיקט הכין להם מסע חיפוש אחר המטמון על ידי טמינת רמזים במקומות שונים וכעת עליהם להשתמש ברמזים אלה כדי להצילו. זו לא משימה קלה כלל וכלל, ביחוד שאנשיו המרושעים של מר קרטן נושפים בעורפם.  מה שהיה אמור להיות חופשה מרגשת לילדים הופך למשימת הצלה  מסוכנת.

אהבתי את הספר וגמעתי אותו בשקיקה. התחלת הספר קצת איטית, אך עד מהרה הספר צובר תאוצה. הספר מלא אקשן וטוויסטים  ואין רגע דל. האיורים בשחור לבן בראש כל פרק מקסימים ומוסיפים לאווירה. גם פה יש חידות שהילדים צריכים לפענח וההרפתקאות שהם עוברים מבדרות. הספר נוגע במספר נושאים כמו גאווה ואגו, אמון, חברות, וכמובן טוב מול רע. אפיון הדמויות היה מעולה כמו העלילה עצמה. אהבתי שהסופר הראה את החוזקות והחולשות של כל ילד ואיך הם משלימים זה את זה כצוות. זהו ספר נוער איכותי ביותר ובהחלט מומלץ. אני כבר מחכה לספר הבא בסדרה!

בשורה התחתונה: ספר מהנה ביותר!

"אגודת בנדיקט הסודית 2 - והמסע המסוכן" מאת טרנטון לי סטיוארט
מתרגם:  ארז אשרוב
הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2024, 415 עמ'