יום שבת, 12 בפברואר 2022

"פליקס חוגג מסביב העולם" מאת אנט לנגן וקונסטנצה דרופ


 

 

 

 

 

"הַחֲבֵרִים לַכִּתָּה שֶׁל סוֹפִי מְסַפְּרִים כֵּיצַד הֵם מִתְכּוֹנְנִים לַחֲגִיגוֹת  רֹאשׁ הַשָּׁנָה. אַךְ הַאִם יִתָּכֵן שֶׁבְּסִין חוֹגְגִים אֶת רֹאשׁ הַשָּׁנָה בִּזְמַן אַחֵר לְגַמְרֵי? אֶת זֶה רוֹצֶה פֶלִיקְס לְבָרֵר. רָכוּב עַל דְּרָקוֹן הוּא יוֹצֵא לְמַסָּע עוֹלָמִי מְלֵא הַרְפַּתְקָאוֹת, הַמּוֹבִיל אוֹתוֹ לַחֲגִיגוֹת רֹאשׁ הַשָּׁנָה בְּסִין וּלְעוֹד חֲגִיגוֹת נֶהֱדָרוֹת בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם. כְּשֶׁהוּא חוֹגֵג עִם יְלָדִים בַּאֲרָצוֹת שׁוֹנוֹת, פֶלִיקְס אַף פַּעַם לֹא לְבַד!
 
 
כבר אמרתי כמה אני אוהבת את הסדרה של פליקס?? ילדי ואני מאד אהבנו את פליקס ושמחתי כשנחת ספר זה על שולחני. פליקס חוזר בהרפתקה נוספת! הפעם הוא נודד מפסטיבל לפסטיבל, מחג לחג בארצות שונות ואנחנו איתו. למי שלא מכיר,פליקס הינו בובת הארנב של סופי שמתגוררת בגרמניה. מדי פעם הוא נתקף בתאוות נדודים ויוצא להסתובב בעולם הגדול. טוב, אין לו דאגות של קורונה...

סיפורינו מתחיל כשחברה לכיתה של סופי, ליאנג ממוצא סיני, מספר לחבריו לכיתה על ההכנות בביתו לקראת ראש השנה ונתקל בקיתונות של לעג. הילדים צוחקים עליו שראש השנה עבר מזמן ושהוא מבולבל. סופי חוזרת לביתה ומספרת על כך לפליקס, ארנב הבובה הנאמן שלה. בדיקה באינטרנט מעלה שליאנג צדק, ראש השנה הסיני אכן מתרחש בסוף ינואר, תחילת פברואר. הדיבורים על סין מעוררים את תאוות הנדודים של פליקס ולמחרת הוא נעלם. כעבור מספר ימים מגיע מכתב ממנו המספר שהוא בסין ומשם יטוס למקומות שונים בעולם בעזרתו של דרקון אדיב. כך נודד פליקס ממדינה למדינה, מחגיגה לחגיגה ואפילו לישראל הוא מגיע. יחד עם פליקס אנו מטיילים בסין, ריו דה ז'נרו שבברזיל, תל אביב, פטרה שבירדן, יפן ואגם בפינלנד.

ספר מקסים מאד שמכיל כאמור מכתבים נשלפים ממעטפה המודבקת לספר. פליקס שולח לחברתו מכתב מהמקומות השונים בהם ביקר ומספר על חוויותיו שם. בזכות ביקוריו ומכתביו לסופי אנו לומדים על המנהגים, הדתות והתרבויות במרחבי העולם באופן לא דידקטי שילדים ייהנו ממנו. אהבתי שצבע המעטפות תואם למקומות בהם ביקר הארנב שלנו. המכתב שנשלח מסין למשל נמצא בתוך מעטפה אדומה שכן אדום בסין נחשב לצבע מזל. כל ארץ והצבעים והאיורים המתאימים לה. לחלק מהמכתבים מצורפים הפתעות כמו גלויה או יצירת הרכבה לדג.

האיורים בסיפור ובמעטפות צבעונים ונעימים לעין. ילדים יעופו על הקונספט וגם ההורים ייהנו להקריא. היה מהנה לטייל יחד עם פליקס במדינות השונות ביחוד בעידן הקורונה. הספר כתוב היטב ומי שמכיר את הארנב הקטן  יודע שכל הרפתקה שווה. הספר חמוד ומתאים הן כספר קריאה לילדים קטנים והן כספר קריאה ראשונה. הספר והמכתבים מנוקדים ומתאימים לילדים מגיל 5 ומעלה שכן לפנינו סיפור של ממש עם מסרים וחוויות. המכתבים עצמם עשויים מנייר דק, כך שילד קטן יותר עלול לקרעם בטעות. אהבתי וממליצה בחום!

בשורה התחתונה:  ממתק של ספר!

 "פליקס חוגג מסביב העולם" מאת אנט לנגן  וקונסטנצה דרופ
הוצאת שוקן, 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה