יום שישי, 9 באוגוסט 2024

"ספר הצפורים הגדול" מאת יובל זומר

 








 

"ספר הציפורים הגדול" מאת יובל זומר הינו ספר מקסים נוסף בסדרת  הטבע של הוצאת שוקן והפעם הוא נסוב סביב עולם הציפורים. הספר מכיל עובדות מעניינות על עולם הציפורים ועופות אחרים וכולל משחק חפוש אחר ביצה המסתתרת בכל דף. כל כפולת עמודים מלווה בכותרת ושאלה וכוללת משחקי מילים, קטעי מידע בליווי איורים מדהימים.

הספר נפתח בעץ המשפחה של העופות - הידעתם שיש כ-10,000  מיני עופות?  - ועוסק בנושאים רבים עם דגש על ציפורים ספציפיות. כמו כן יש מידע על נוצות ותעופה, מקורים, קנים, ביצים, נדידה, קריאות ציפורים ושירה. יש גם שפע של עצות מעשיות איך לעזור לציפורים  ולתת להם בית בגינתך.

הספר כולל גם עובדות משעשעות. למשל הפלמינגו משתין על רגליו כדי להתקרר. כנראה לא שמע על מקלחת...וגם שעקעקים בניגוד למה שחשבנו לא גונבים חפצים נוצצים. למעשה, הם מפחדים מדברים מבריקים. כן תגלו איך שלדג שולה דג, למה חלק מהעופות לא עפים, ואיך זה שתוכי יכול לדבר. במידע על השלדגים הילד גם מאותגר למצוא שלוש נקבות שלדג.

יש עוד הרבה מידע מעניין בספר שאוהבי הציפורים יאהבו לגלות. בסוף הספר יש מילון ציפורים שייהפכו את הילד למומחה לצפורים. הספר הוא דרך נהדרת לילדים ללמוד על עולם הציפורים המרתק. הם ייהנו מכל הטוב הזה שהספר מציע ומהחיפושים אחר הביצה (היא מסתתרת בין הדפים 15 פעמים) ואתגרים נוספים. הספר בהחלט יספק שעות רבות של הנאה לצפר המתחיל ולחובבי הטבע. אהבתי ואני ממליצה! י

בשורה התחתונה: ספר מושלם לחובבי הטבע הצעירים!

"ספר הצפורים הגדול" מאת יובל זומר
תרגום: מאיה שוהם פלאי
הוצאת שוקן, 2024, 64 עמ'

תגובה 1: