יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

המאפיה המדהימה של פרדי 3 – לרקוד עם דונאטס מאת האריט ויטהורן

 










פרדי, האופה הצעיר והמוכשר, חוזר אלינו בעלילה מקסימה חדשה בספר השלישי בסדרה.

מקס מושן ואשתו מרג'י, הבעלים של תיאטרון בלויל, מתכננים לפרוש לגמלאות עם מופע כישרונות קיצי שיחתום את פעילותם רבת השנים. בניגוד למופעי כישרונות טיפוסיים, כאן אין מנצחים או מפסידים וכל תושבי העיר מקבלים הזדמנות להציג את כישוריהם במבחני קבלה שעורכים השניים.

אמירה, חברתו של פרדי ומנהלת המאפייה שלו, מתכננת לרקוד במופע יחד עם בן זוגה לריקודים סמואל, מנהל חנות הספרים המקומית. גם מיודענו המרושע ברנרד, האופה המתחרה של פרדי, משתתף במבחנים במופע קסמים שלא בדיוק מתנהל כצפוי.

במהלך מבחני הקבלה, אמירה וסמואל עושים רושם טוב על השופטים, אבל בסיומם סמואל נוקע את רגלו ולא יכול להשתתף במופע עצמו. פרדי, שרואה את מפח רוחה של אמירה, מציע להחליף את סמואל למרות פחד הבמה שלו. ברנרד, שמאוהב באמירה, מציע גם הוא להחליף את סמואל. כשהוא מגלה שאמירה בחרה בפרדי ולא בו, הוא לא מרוצה מהעניין. הוא חוזר לדרכיו הזדוניות ומתכנן להביך את פרדי לעיני כל, אך זה חוזר אליו כבומרנג.

זהו ספר מקסים לילדים המעניק שיעורים חשובים על התמודדות עם פחדים, התמדה, עזרה לזולת וחברות אמיתית. אהבתי את הסבלנות של אמירה ואת הדרך המקורית בה עודדה את פרדי ושיפרה את הבטחון העצמי שלו. הספר מנוקד ומתאים להקראה ולראשית קריאה. העלילה פשוטה אך מהנה, הדמויות מקסימות, והאיורים בשחור-לבן מוסיפים הרבה קסם לסיפור. הספר כולל מפה של העיר, מילון מונחים וכבונוס, מתכון למאפינס-דונאטס שנראים טעימים במיוחד. הספר עומד בפני עצמו, אבל מומלץ לקרוא גם את הספרים הקודמים כדי להכיר את הנפשות הפועלות. אהבתי ובהחלט ממליצה!

בשורה התחתונה: ספר מהנה ביותר ומעורר תאבון!

המאפיה המדהימה של פרדי 3 – לרקוד עם דונאטס מאת האריט ויטהורן
אייר: אלכס ג' גריפית'ס
תרגום:   גליה אלוני דגן
ערכה: חמוטל לוין
הוצאת מטר, 118 עמ', 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה