יום שלישי, 17 בספטמבר 2024

"הנערה שנפלה אל מתחת לים" מאת אקסי או

 










איזה ספר מקסים! "הנערה שנפלה אל מתחת לים" מאת אקסי או הינו סיפור פנטסטי מופלא המבוסס על אגדת עם קוריאנית ועוקב אחר נערה בת 16 המקריבה את עצמה לאל הים במקום בחירת ליבו של אחיה האהוב ג'ון. במקור הסיפור מבוסס על נערה בשם שים צ'ונג, אך פה היא רק דמות משנית.

הספר מסופר בגוף ראשון מנקודת מבטה של מינה. סערות קטלניות הרעידו את מולדתה של מינה במשך דורות רבים ועשו בה שמות. האנשים מאמינים שאל הים גורם להן ולכן, מדי שנה, הם מקריבים לו נערה יפיפיה בתקווה לרצותו. האגדה מספרת שנשים  אלו יוקרבו לאל הים עד שאחת מהן תיבחר לכלתו האמיתית ותסיים את הקללה הרובצת על האדמה.

השנה,
שים צ'ונג, אהובת נפשו של ג'ון והכלה ה-100, נבחרה להיות זו שתוקרב לאל הים בתקווה שתהיה האחרונה. בהחלטה של רגע מינה קופצת לים במקומה ונסחפת אל עולם הרוחות, עולם מלא באלים, שדים, דרקונים, יצורים מיתולוגים וכמובן רוחות. חוט גורל אדום הקשור למפרק ידה מוביל אותה לאל הים. אך, אבוי, אל הים מצוי בתרדמה מקוללת וזמנה שאול. בני אדם יכולים לשרוד בממלכת הרוחות רק לפרק זמן קצר לפני שייהפכו לרוחות. בעזרת חברים חדשים מינה יוצאת למשימה להעיר את אל הים. לא דבר של מה בכך, שכן יש שיעשו הכל כדי לעצור בעדה.

זהו סיפור שובה לב רווי דמיון על חובה והקרבה, חברות, משפחה וגורל. הדמויות נוגעות ללב וקל לחבבן ולהריע להן. לסופרת יש כישרון אמיתי לכתוב דמויות משכנעות ולהפיח חיים בעולם פנטסטי.  בספר תפגשו גם סיפור אהבה עדין שנרקם בין דפיו. הדמות הראשית, מינה, היא דמות נשית חזקה, נדיבה, נאמנה שמודעת לחולשותיה ותעשה הכל למען משפחתה, אפילו על חשבון חייה. עליה ללמוד איך להציל את עצמה כדי להציל את ארצה.

אהבתי את הספר ונהניתי לקרוא על התרבות, הפולקלור, בתי האצולה שמרכיבים את עולם הרוחות ושלל מרכיבים. הכתיבה רהוטה והקצב אחיד ונסחפתי יחד עם הגיבורה לתוך עולמה. בספר משולבים סיפורי עם שסבתה של מינה סיפרה לה בילדותה. אהבתי שמינה השתמשה בהם כדי להעביר מסרים ולהדגיש את חשיבות המשפחה והקהילה. בניית העולם נהדרת והפרטים הקטנים שבו - סירות הנייר בהן כתובות משאלות, יצורים מיתיים ונהר הנשמות - הופכות אותו למקורי ומיוחד. אומנם הספר מיועד לנוער, אך גם אוהבי המיתולוגיה ייהנו ממנו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: ספר שלא תוכלו להוריד מהיד!


"הנערה שנפלה אל מתחת לים" מאת אקסי או
מתרגם: עפרה אביגד
הוצאת אגם, 310 עמ', 2024



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה