יום חמישי, 6 ביוני 2024

"המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת" מאת האריט ויטהורן

 










איזה ספר חמוד! זהו ספר שני בסדרה מקסימה לילדים שנסובה סביב עלילותיו של האופה הצעיר פרדי. אהבתי וסקרתי את הספר הראשון בסדרה ושמחתי כשהספר השני בסדרה נחת על שולחני.

פרדי חוזר אלינו בעלילה מנצחת נוספת. הוא וכלבו פלאפג'ק מתגוררים בעיירה הקטנה בלויל, מקום מלבב ביותר. המאפיה המדהימה שלו עושה חיל מאז שזכה בתחרות האפייה הגדולה ומחפש עובד חדש למאפייתו. אנחנו שבים ופוגשים דמויות חביבות ישנות כאמירה (חברתו הטובה של פרדי שמנהלת עבורו את המאפיה שלו) ודמויות פחות חביבות כנבל המקומי ברנרד מקרון והחתול הנורא שלו, אוסקר.  דמויות חדשות מצטרפות אלינו, הלא הן פוזי וחתולתה כוכבת העל עוגיונת.

הפעם שתי תעלומות בסיפורינו זה. מישהו גונב את העוגות של פרדי והחתולה עוגיונת נעלמת. בזמן שהמשטרה חוקרת שני אירועים אלה, תושבי העיירה מתכוננים לפיקניק מיוחד שמטרתו לגייס כספים לתיקון הקרוסלה השבורה. מי שמציל את היום הוא דווקא הכלב החמוד של פרדי, פלאפג'ק.

אהבתי את הסיפור. הספר פשוט מקסים ויש בו מכל וכל. יש בו מסרים של חברות וחמלה, סיפור מענג ואפילו רמז לסיפור אהבה שאולי יתפתח בהמשך. גם הפעם יש בסוף הספר מתכון לעוגיות שנראה מדהים. הספר מנוקד, פרקיו קצריו והוא מתאים לראשית קריאה או להקראה. האיורים בשחור לבן נפלאים ומשלימים את הטקסט כמו כפפה ליד. בסדרה ארבעה ספרים עד כה ומחכה כבר שיתורגם הספר הבא בסדרה! הילדים בהחלט ייהנו מהספר. מומלץ!

בשורה התחתונה: ספר מתוק תרתי משמע!
 

"המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת" מאת האריט ויטהורן
איורים: אלכס ג' גריפית'ס
תרגום:  גליה אלוני דגן
הוצאת מטר, 117 עמ', 2024


גליה אלוני דגן

גליה אלוני דגן