יום רביעי, 3 בפברואר 2021

"המרחק בינך לביני" מאת סוזן ויגס

 











"המרחק ביני לבינך" מאת סוזן ויקס הינו סיפור נוגע ללב על משפחה, בחירות, אובדן, אהבה ועולמות מתנגשים. הוא נע בין שתי דמויות ראשיות שכל אחת בדרכה מנסה למצוא את דרכה בחיים. זהו ספר ראשון של הסופרת שאני קוראת ובהחלט אחפש את ספריה האחרים.  

הספר נסוב סביב
קיילב סטולץ, המשתייך לקהילת האמיש במידל גרוב שבפנסילבניה, וסביב ד"ר ריס פאוול, רופאה מתלמדת מבריקה. קיילב ניסה לברוח משורשיו ולחפש את מזלו מחוץ לקהילה, אך הבטחתו לאחיו המת גורמת לו לוותר על שאיפותיו. הוא נאלץ לחזור  לקהילה ממנה ניסה לברוח כדי לגדל את שני אחייניו, האנה וג'ונה, לפי המסורת של הקהילה. בני הקהילה מתפרנסים מחקלאות, נמנעים משימוש בטכנולוגיה וחשדנים כלפי זרים. חייהם סובבים סביב המשפחה וערכי הקהילה והם מקובעים בדרכם. קיילב לא מאושר מחייו, אך הבטחה היא הבטחה. הוא עובד קשה בחווה המשפחתית ומנסה לשכוח את חלומותיו. תאונה איומה שהתרחשה בחוה גורמת לו לצאת מהבועה ומפגישה אותו עם ד"ר ריס פאוול.

ריס מצידה נתונה תחת לחצים כבדים מהוריה. הוריה הם רופאים מפורסמים שלוחצים עליה ללכת במסלול שהיתוו לה ולהגשים את שאיפותיהם. היא לא בטוחה שזהו המסלול עבורה, אך היא חוששת לאכזב אותם. למרות שקיילב וריס באים מרקעים שונים, שניהם תחת מכבש לחצים מסיבות שונות, דבר המאחד אותם. הם מתעניינים באורח החיים של האחר ויחד יוצאים למסע מרתק שיגרום להם לבחון מחדש את החלטותיהם ואת ליבם.

אהבתי מאד את הספר וגמעתי אותו בתוך ימים ספורים, לעיתים על חשבון שינה או מטלות. הספר נוגע בנושאים כבדים כהתעללות, שיקום, דילמות דתיות ומוסריות, מסורת ואמונות בצורה שלא מכבידה על הקורא. הוא גם עוסק במפגש בין עולמות ומטיל אור על אורח חיים שונה ומיוחד. אהבתי את הרגישות הרבה בה דנה הסופרת בעניינים כבדי משקל ונהניתי לקרוא על חיי הקהילה של בני האמיש. הספר הזכיר לי את הסרט ה"עד" שאף הוא עסק בקהילת האמיש, אם כי העלילה היתה כמובן שונה. בשניהם בלט הניגוד
בין חייהם השלווים של בני הקהילה לבין חיי העיר הסואנים. מבחוץ זה אולי נראה מסתורי ומושך, אך לא הייתי רוצה לחיות שם. הספר כתוב היטב, הדמויות מורכבות והדילמות אמיתיות. נהניתי מהיחסים שהתפתחו בין השניים. הרומן בין השניים אומנם היה צפוי, אך זה לא הפריע לי ליהנות מהספר ולקראת הסוף אפילו הזלתי דמעה או שתיים. אני אוהבת ספרים שנכנסים ללב ומשאירים רושם מתמשך כמו ספר זה. ספר זה נגע בי ומומלץ כמובן!
 
בשורה התחתונה: כששני עולמות מתנגשים, החיים משתנים!

"המרחק בינך לביני" מאת סוזן ויגס
Between You & Me  by Susan Wiggs
הוצאת כורסא
396 עמ', 2020



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה