יום שני, 15 במאי 2023

"The Goodbye Kids" by Debbie Iancu-Haddad

 




















The Goodbye Kids Debbie Iancu-Haddad הינו ספר מדע בדיוני נהדר לנוער שגם מבוגרים ייהנו ממנו. הספר נכתב באנגלית ולא תורגם לעברית. אני אוהבת ספרים שמתרחשים בחלל ומערבים רובוטים ולכן עטתי בשמחה על הספר כשהסופרת הציעה אותו כעותק קריאה מוקדם. כתבתי את ההמלצה במקור באנגלית בגודרידס וזו גרסה מקוצרת שלה בעברית.

הספר מתרחש רובו ככולו בתחנת חלל שמשמשת כנקודת מעבר לכוכב התיישבות והוא עוקב אחר שני גיבורים: היילי, נערה כבת 16 שגרה רוב חייה בתחנת החלל ורוצה רק לברוח משם. אין לה חברים בני גילה, או חברים בכלל, והיא בודדה. מדי פעם מגיעים לתחנה מתיישבים עם נערים בני גילה בדרכם לכוכב ההתיישבות, אך נסיון מר מהעבר מלמדה לא להקשר אליהם יותר מדי. חברה היחיד הינו כלב רובוט מדבר. ג'ורדן הינו בנו של מנהיג תא-טרור אקולוגי שמתנדב למשימת התאבדות בחלל במטרה לעצור את ההתיישבות מחוץ לכדור הארץ. עולמם של השניים מתנגש כשג'ורדן מגיע לתחנת החלל. כך מתחילה יופי של הרפתקה במהלכה יצטרכו השניים להגיע להחלטות מוסריות קשות ולהתמודד עם השלכותיהן.

רוב הספר כאמור מתרחש בתחנת חלל, עם כמה פלאשבקים המאירים את העבר ואת מניעיהם של הגיבורים. בניית העולם מושלמת וכל דמות מתוארת בקפידה. הסופרת מייצרת דמויות מורכבות וממפה היטב את הגאוגרפיה הפנימית שלהן. הדמויות שלנו אינם דמויות מושלמות, הן אנושיות, וככאלו עושות שגיאות מטופשות לפעמים. מכיוון שמדובר בבני נוער, אפשר להבליג על זה. האמת, אהבתי יותר את היילי, לג'ורדן פחות התחברתי. אהבתי שסוף סוף יש לנו גיבורה מלאה ושאף אחד לא עושה מזה עניין. בספר יש רומנטיקה קלה, אבל זה לא העיקר. הפוקוס יותר על הדמויות ומניעיהן. הספר כתוב היטב, האנגלית לא קשה, והוא מעלה סוגיות מוסריות מעניינות.

זהו רק הספר הראשון בסדרה, כך שיש למה לצפות. הספר אמור לצאת לאור בספטמבר. יש כמה שאלות ללא מענה, רוב
הקצוות הפתוחים  נסגרים, שאני מקווה שייענו בספר הבא בסדרה. אהבתי ואני ממליצה! אוהבי הז'אנר בהחלט ייהנו מהספר.

בשורה התחתונה: אני מחכה כבר לספר הבא בסדרה!