יום שבת, 22 באפריל 2023

"קנגורו תום מגשימה חלום" מאת יצחק זמיר

 









"קנגורו תום מגשימה חלום" מאת יצחק זמיר הינו ספר שלישי החותם את סדרת קנגורו תום המקסימה. הספר עוקב אחר הרפתקאותיה של קנגורו תום בארץ הקודש ובעולם. לראשונה התוודעתי (והתאהבתי) לקנגורו תום בספר  הראשון בסדרה "לשחרר את קנגורו תום" ובבא אחריו "לאן נעלמה קנגורו תום" ועל שניהם כתבתי המלצות בזמנו. ממליצה לקרוא אותם, אם בטרם קראתם. ספר זה ממשיך כאמור את סיפורה של קנגורו תום שלנו ומחולק לשלושה חלקים. חלקים ראשון ושלישי מתרחשים בארץ והחלק השני באוסטרליה.

חייה של קנגורו תום מתנהלים על חיי מנוחות, לכאורה. היא עובדת כמדריכת מבקרים בגן גורו, מרוויחה יפה וחוסכת את כספה, מכירה אנשים חדשים ואף מתיידדת עם איתן, המדריך החדש בגן. מדי פעם היא משוחחת בטלפון ובזום עם סבא יצחק ומספרת לו על יומה. עדיין, משהו חסר לה וזה מתבטא בחלומותיה. אירוע שמטלטל את עולמה גורם לשקול את בקשתו של הדוד תום לבוא אליו לאוסטרליה. היא מסכימה לבוא לנסיון של שלושה חודשים רק בתנאי שסבא יצחק יצטרף למסע. סבא יצחק מסכים (לאחר קבלת אישור מאישתן) וכך מתחילה יופי של הרפתקה שמתחילה באוסטרליה ואת סופה תקראו בספר. אז איזה חלום הגשימה קנגורו תום? זאת לא אגלה לכם.

אני אוהבת את כתיבתו של הסופר ואת דמיונו הפורה ונהניתי לחזור שוב לעולמה של קנגורו תום. הספר מנוקד ופרקיו קצרים והוא נהדר לראשית קריאה ולהקראה עם מבוגר. כל פרק מסתיים בשאלה מעוררת מחשבה שאפשר לדון בה עם הילדים. הספר עומד בפני עצמו ובתחילתו מופיע תמצות של הספרים הקודמים. עדיין, ממליצה להתחיל בקודמים כדי להבין מי נגד מי.

אהבתי שבספר שזורה היסטוריה קצרה על קום המדינה, הרצל, בית שאן ואף אוסטרליה. קוריוז, השיחות עם קנגורו תום מתרחשות בזום! אהבתי! אגב, גם בספר זה מובאים מסרים על יחס הוגן לחיות והבנה שאף לחיות יש רגשות ומועלה דיון בנוגע לזכויותיהם. כאוהבת בעלי חיים בכלל ובעלת שתי כלבות בפרט, אהבתי את הדגש ששם על כך הסופר.

פרופסור יצחק זמיר כידוע לכם שימש יועץ המשפטי לממשלה והיה שופט בבית המשפט העליון ואהבתי את ההסבה המוצלחת שלו לסופר ילדים עם פרישתו. אומנם הסופר מציין בספר שזהו הספר האחרון בסדרה, אך אני מקוה שזה לא סוף כתיבתו ושהוא יוציא ספרי ילדים נוספים.  אהבתי ואני ממליצה!

נ.ב. רק בשושו לסופר, לא רק ילדים נהנים לקרוא את הספרים...

בשורה התחתונה: לפעמים חלומות מתגשמים!

"קנגורו תום מגשימה חלום" מאת יצחק זמיר
הוצאת שוקן, 2023, 208 עמ'