יום שלישי, 11 ביולי 2023

"הרפתקאות יובל 1 – התינוקת מסלובניה" מאת אלדד אילני


 












וואי, איזה ספר נפלא לנוער!!! אתחיל מהשורה התחתונה, מומלץ, מומלץ, מומלץ!

"הרפתקאות יובל 1 – התינוקת מסלובניה" מאת אלדד אילני הינו ספר ראשון בסדרה חדשה ואני כבר מחכה להמשך! אלדד אילני ידוע מסדרת "הסיפור המושלם" שלו וכעת יוצא ספר חדש פרי עטו. בשיתוף פעולה עם המאייר המוכשר יניב שמעוני, השניים יצרו את סיפור ההרפתקאות המושלם!

הספר עוקב אחר נער שקיבל משימת כתיבה מהמורה לחופש: לכתוב על משהו שמאפיין את הרחוב שלו. יובל בהתחלה מתמרמר על המשימה - מה כבר מיוחד ברחוב שלו? ובכלל, כל החופש ייהרס לו בגלל המטלה הזו, שלא לדבר על הטיול המתוכנן לאיטליה.

הוריו של יובל מציעים לו לצאת החוצה, לגינה הציבורית. אולי זה ייתן לו רעיון לכתיבה. יובל מסכים באי רצון ויוצא עימם החוצה. בגינה הם נתקלים בזוג זקנים חביב שנוהג לחלק בלונים לילדים בכל פעם שהם באים לגינה. מאחורי חלוקת הבלונים מסתתר סיפור מרגש שאמו של יובל גילתה באקראי.

בסוד אגלה לכם שיובל קצת חושש מבלונים (בשל תקרית מביכה מהילדות) ובורח מהגינה בכל פעם שהוא רואה את הזוג ובלוניהם. מי שמצילה את המצב ונותנת ליובל רעיון לכתיבה היא דווקא אמו של יובל. שיחה שלה עם זוג זקנים הולידה רעיון מקורי למשימת כתיבה שנהפכת בהמשך לסיפור בלשות של ממש. כך מתחילה הרפתקה מופלאה שתוביל את גיבורינו ברחבי אירופה בחיפוש אחר תשובות לתעלומה מהעבר.

אהבתי את הספר וגמעתי אותו בתוך שעה קלה. הספר מנוקד חלקית ומיועד לנוער צעיר. כחכוח, כחכוח - גם אני נהניתי ממנו למרות שעברתי מזמן את גיל היעד. אהבתי את ההומור, העלילה, האיורים בשחור לבן, הכתיבה וכמובן הדמיון! איך אפשר שלא לאהוב ספר שאחד משמות דמויותיו הוא בוגדנוביץ'??

הספר מקורי ומהווה שינוי מרענן מספרי הנוער שעוסקים  בגיבורי על, ריאליטי ובעיות גיל ההתבגרות. גיבורו הוא נער ככל הנערים, כך שנערים ונערות בהחלט יוכלו להזדהות עימו. זהו סיפור על משימה שהתגלגלה לה והתפתחה למשהו אחר לגמרי. אהבתי איך משימה פשוטה הפכה למאתגרת והפעילה את כל החושים. אהבתי שההורים תמכו בבנם ואיפשרו לו חופש פעולה ופשוט זרמו איתו. סוף הסיפור היה מרגש ונוגע ללב. אהבתי גם את השיעור הקצר בהיסטוריה ואת האיורים המרהיבים בשחור לבן נהדרים שתאמו למסופר כמו כפפה ליד.

לסיכום, זהו ספר נהדר ואני כבר מחכה לספר הבא בסדרה. מעניין מה תהיה ההרפתקה הבאה של יובל. אהבתי את הספר, כבר אמרתי? מומלץ בחום!

בשורה התחתונה: ספר פשוט מושלם!

"הרפתקאות יובל 1 – התינוקת מסלובניה" מאת  אלדד אילני
איור: יניב שמעוני
הוצאת אגם, 2023, 206 עמ'
גילאים 9-12


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה