יום שלישי, 24 באוגוסט 2021

"הסודות של מארה דאייר" מאת מישל הודקין

 










"הסודות של מארה דאייר" מאת מישל הודקין הינו מותחן פסיכולוגי על-טבעי המשלב בתוכו מסתורין, סיפור חניכה, הרפתקאות ורומנטיקה.  זהו בדיוק סוג הספרים שאני אוהבת וברגע שקראתי את התקציר, ידעתי שאני חייבת לקראו. מיד כשהספר נחת בביתי, הוא דחק הצידה את שאר הספרים שמחכים לי ולא הנחתי אותו מהיד עד לסיומו.

"הסודות של מארה דאייר"  הינו ספר ראשון בטרילוגיה ובהחלט יש למה לצפות. הוא נסוב סביב מארה דאייר, נערה בת 16 שכולם סביבה מתים כמו זבובים. מארה מתעוררת בבית חולים לאחר שהיתה מעורבת בתאונה טרגית שפרטיה אינם זכורים לה. בתאונה נהרגו חבריה הטובים ורק היא שרדה. בעקבות התאונה, מארה מבולבלת, סובלת מהתקפי חרדה והזיות, שומעת קולות וחווה סיוטים עזים ... או שמה הם זכרונות??

במטרה להתחיל מחדש, המשפחה כולה עוברת לפלורידה. מארה מנסה להתרגל לחיים החדשים תוך כדי התמודדות עם מצבה שלא משתפר. היא מתחילה בית ספר חדש וחבריה לכיתה לא בדיוק מקבלים אותה במאור פנים. שני אחיה דווקא מסתדרים מצויין, אך בעיותיה לא בדיוק הופכות אותה למקובלת. חברה היחיד הוא ג'יימי שבעצמו לא מקובל. העלילה מסתבכת כשאנשים סביבה מתים בנסיבות מסתוריות. ככל שהסיפור מתקדם, מארה מתחילה להטיל ספק בשפיותה והגבול בין מציאות לפנטזיה מתחיל להיטשטש. נער מסתורי בעל מבטא בריטי, נואה, שמחזר אחריה נמרצות מוסיף לבלבול. למרות אזהרות נגדו, היא נמשכת לנואה כמו פרפר אל האש. בשלב מסויים מארה מבינה שכדי לחזור לעצמה עליה להיזכר במה שקרה. נואה מציע לעזור לה ועליה להחליט אם
נואה הוא הפתרון או חלק מהבעיה.

נהניתי מהספר ואהבתי את השילוב של סיפור חניכה והעל-טבעי. אומנם מרכיבי העל-טבעי אינם כה רבים (לפחות בהתחלה) ויש דגש על חיי התיכון וכל הבעיות של גיל ההתבגרות, אך זה רק העשיר את העלילה בעיני. הספר נסוב סביב מאבקיה הפנימים של הגיבורה והסופרת הטיבה לשרטט את הלך הרוח שלה ואת הגאוגרפיה הפנימית שלה. 


הספר מסווג כספר נוער, אך גם מבוגרים יותר ייהנו ממנו. בספר יש טריגרים של בריונות, רצח ופגיעה מינית (מרומזת), אך הוא גם עוסק בלימוד עצמי וקבלה עצמית.
כאמור זהו רק ספר ראשון בטרילוגיה. רוב הקצוות נסגרים, אך הספר מסתיים בקליף-האנגר ואני כבר מחכה להמשכים. אהבתי ואני בהחלט ממליצה!

בשורה התחתונה: מותחן שלא תוכלו להניח מהיד!

"הסודות של מארה דאייר" מאת  מישל הודקין
 The Unbecoming of Mara Dyerr/Michelle Hodkin
תרגום: עפרה אביגד
הוצאת עם עובד, 2021, 395 עמ'