יום רביעי, 7 בפברואר 2024

"המאפיה המדהימה של פרדי" מאת האריט ויטהורן

 










"המאפיה המדהימה של פרדי" מאת האריט ויטהורן הינו סיפור מקסים ביותר על נדיבות, שיתוף פעולה, חוסר אנוכיות וצניעות.

פרדי בון בון הינו אופה צעיר מוכשר ביותר. הוא אוהב לאפות ולחלק את מאפיו עם הכלב שלו, פלאפג'ק. הוא גר בבלויל, עיירה קטנה שאוהבת חגיגות ורוב תושביה רוכבים על אופנים. בסתו אין בדרך כלל חגיגה ולכן כולם שמחו כשגברת ואן דה לון (בעלת המלון המפואר ביותר בעיר) החליטה לערוך תחרות אפיה. העיירה כולה נכסת לאטרף של הכנות ומתכוננת לאירוע הגדול. פרדי שלנו משתתף בתחרות יחד עם עוד מתמודדים וביניהם יריבו, האופה ברנרד שחנותו לא מלאה בקונים. בניגוד לפרדי טוב הלב, ברנרד הוא די מרושע והצלחתו של פרדי בחנות גורמת לו להתקפי קנאה וזעם. הוא מקנא בהצלחתו של פרדי ונחוש לנצח בכל מחיר, גם אם זה ידרוש ממנו לרמות.  הוא זומם להפוך את העוגה של פרדי לקטסטרופ...פטל גם אם זה יהיה הדבר האחרון שיעשה. התחרות מגיעה וכל מה שיכול להשתבש לפרדי המסכן, אכן משתבש. האם יצליח לעמוד במשימה או שהכל אבוד?

הסיפור פשוט חמוד והמסר שבו ("שלח לחמך על פני המים") מועבר בצורה עדינה ולא דידקטית. הקורא הצעיר ילמד שיחס גורר יחס ואתה מקבל מה שאתה זורע. תתנהג יפה לאחרים ותקבל יחס דומה. הספר מנוקד ופרקיו קצרים, כך שהוא מתאים להקראה או קריאה עצמית. הספר מצויין לראשית קריאה ומהנה ביותר. האיורים בשחור ולבן  מקסימים ומאירים את הטקסט. בסוף הסיפור מופיע מתכון לקפקיקס בטעם פטל שנראה מושלם. ראיתי ברשת זה רק ספר ראשון מתוך סדרה של 4 ספרים ואני מקווה שגם יתר הספרים בסדרה יתורגמו. הסיפור מקורי ומלבב וילדים בטוח יאהבו אותו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: אל תבואו לספר הזה רעבים!

המאפיה המדהימה של פרדי" מאת האריט ויטהורן
תרגום: גליה אלוני דגן
איורים: אלכס ג' גריפית'ס
הוצאת מטר, 2024, 58 עמ'

"תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה

 







איזה ספר חמוד! "תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה הינו סיפור מקסים על דבקות במטרה, חברות אמיתית ועל הכיף שביחד ולחוד.

סיפורינו נסוב סביב שלושה חברים טובים (פיפו, קני ובוד) שנהנים לשחק ביחד ולהמציא שלל משחקים חדשים ומלהיבים מחפצים שהם מוצאים במרחב. יום אחד הם מוצאים אבטיח אדום שנראה מושלם לאכילה. קני ובוד רוצים לאכול אותו, אך לפיפו לא מתחשק להצטרף לחגיגה. הוא הולך לחפש לו משהו מלהיב יותר לאכול כמו תולעת שמנה וגדולה. הוא מוצא  קצה של משהו מבצבץ מהאדמה שנראה כמו תולעת. הוא מנסה בשלל דרכים יצירתיות למשוך את התולעת החוצה ולא מתייאש גם כשאינו מצליח בהתחלה. בשלב מסויים נמאס לו להיות לבד. הוא מתגעגע לחבריו, והם אליו, והשלושה מתאחדים למשחק חדש ומגניב אליו מצטרפים בסופו של יום כל דרי המרחב.

זהו סיפור מחמם לב על  חברות, שיתוף פעולה והרצון הטבעי של כל אחד להיות עם עצמו מדי פעם. אהבתי את השימוש המקסים שמצא הסופר לחפצים השונים ואת התובנות שעולות מהסיפור. כיף לשחק עם  חברים, אך לפעמים כיף לשחק לבד. הילדים ילמדו שזה בסדר גמור לשחק לבד ושלא תמיד חייבים לשחק עם ילדים אחרים או לזרום עם רצון הרבים. האיורים המקסימים ממחישים את העלילה ומחיים אותה. הספר מתאים לגילאי 3+ וילדים בהחלט ייהנו מהסיפור ומהאיורים שמלווים אותו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: סיפור שילדים יאהבו!

"תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה
הוצאת מטר, 2024, 36 עמ'