יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

"כובל הנשמות קלע הכשף 4" מאת סבסטיאן דה קסטל




זהו הספר הרביעי בסדרת הפנטזיה הנהדרת "קלע הכשף" הסובבת סביב קלן. כל ספר מוצא את קלן בסביבה והרפתקה חדשה ואין רגע דל. בספר זה קלן  נפרד מפריוס ואף מהחתול סנאי שלו וצריך ללמוד לסמוך רק על עצמו ולדעת להסתדר לבד בעולם שרוצה במותו.

קלן משאיר את פריוס מאחור ויוצא לדרך רק עם החתול סנאי שלו. הכשף השחור שלו מתחזק והוא מנסה למצוא לו מזור. שמועות על מנזר במדבר ונזירים מסתוריים שיכולים לרפא את קללתו, מביאים אותו ואת חברו למדבר הצחיח. שם הם נאבקים בצייד ראשים, מאבדים את דרכם ומתייבשים למוות. קלן מאבד את הכרתו במדבר וכשהוא מתעורר, הוא מוצא עצמו החברת הנזירים שאותם חיפש. למרבה הזוועה, החתול סנאי שלו לא איתו. הנזירים הצילו רק אותו ולקחו אותו למנזר שלהם, המצוי בקצה השני של העולם. במנזר, קלן מגלה יותר על הקללה שלו ומנסה למצוא דרך להציל את חברו. בלית ברירה הוא מבקש עזרה מאחותו, עימה הוא מצוי ביחסי אהבה-שנאה, דבר שמסבך את העניינים.

אהבתי את הספר וקראתי אותו בנשימה עצורה. בספר זה קלן מתבגר ולומד להתמודד עם חולשותיו.  קלן הינו דמות מתפתחת ואהבתי את התהליך שהוא עובר ואת הקשר שלו עם החתול סנאי. מיד לאחר שסיימתי את הספר מיהרתי להמשיך לספר החמישי והשישי בסדרה (שלא תורגמו עדיין לעברית). סיימתי את הסדרה כולה תוך שבוע, דבר שמעיד רבות על טיבה. הכתיבה מעולה וקל לשקוע במתרחש. הסדרה משתפרת מספר לספר ואף נעשית אפלה ובוגרת יותר בהתאם לתהליך ההתבגרות שעובר על גיבורינו. ממליצה בחום על ספר זה ועל הסדרה כולה. לסופר סדרה נוספת שטרם תורגמה, מתישהו אתחיל גם אותה, ובסתו יצא ספר חדש שלו בסדרה חדשה. יש למה לחכות!

בשורה התחתונה: סדרה שלא כדאי לפספס!


"כובל הנשמות - קלע הכשף 4" מאת סבסטיאן דה קסטל
הוצאת כתר ספרים
2020, 401 עמ'

"צל אפל - קלע הכשף 2" מאת סבסטיאן דה קסטל




צל אפל הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה הקסומה "קלע הכשף". שמעתי רבות על הסדרה, אך רק כעת הגעתי אליה. הספר הראשון נגמע במהירות ומיד אחריו מיהרתי להמשיך לספר השני בסדרה. הספר ממשיך מהנקודה בה הסתיים קודמו וזורק אותך ישר לתוך האקשן.

הסדרה סובב סביב קלן, נער בן 16, בן למשפחת קוסמים חסר קסם משל עצמו. הוא נאלץ לעזוב את ביתו לאחר שהתגלה שצל אפל מכסה את עינו השמאלית. צל זה הינו סימפום של  קללה שבסופו של דבר תביא לאיבוד הדעת. קלן הוא מה שנקרא קלע כשף. אין לו יכולת לעשות קסמים מלבד אחד ויש לו מספר טריקים המשלימים את יכולתו הקסומה הדלה.  יחד עם פריוס פאקס, נודדת משבט הארגוסי, ורייקס, חתול סנאי והשותף העסקי שלו, הם יוצאים לדרך חדשה ומסוכנת. מסעם לא קל שכן יש צו מות על ראשו וציידי ראשים מנסים ללא הרף להרגו. על קלן ללמוד להסתדר בלי להסתמך על קסם, למצוא את דרכו בחיים ולשרוד בעולם שחפץ במותו.

במסעם הם פוגשים את רוזי, ארגוסית נוספת, ובת לוויתה סנרה, בחורה בת גילו מ"שבעת החולות", הסובלת ממחלה שנראית כמו הצל השחור. עד מהרה מתברר שמדובר במגפה שהולכת ומתפשטת באיזור והם מנסים לברר את מקורה. הסיפור נעשה אפל ומפותל יותר כאשר  קלן מנסה לעזור לעצמו ולסניירה ולמצוא דרך לרפא את מחלותיהם.

אהבתי את הספר ולא יכולתי להפסיק לקראו. מיד כשסיימתי אותו עברתי לספר השלישי בסדרה.  זוהי סדרה מקורית עם בניית עולם מושלמת, מגוון של דמויות צבעוניות ושפע של הרפתקאות. הכתיבה פשוט מעולה וקל לאבד עצמך בעלילה. אהבתי את הערבוב של קסם,  אווירת המערב הפרוע, אבקת הנפץ הנפיצה ויצורים קסומים רצחנים. החתול סנאי אמור להיות הסייד קיק של קלן, אך מצליח לגנוב את ההצגה. אני ממליצה בחום על כל הסדרה. אם עדיין לא קראתם את הספר הראשון,  מומלץ להתחיל בו כדי להבין את הרקע והדמויות.


בשורה התחתונה: סדרת פנטזיה מהשורה הראשונה!


"צל אפל - קלע הכשף 2" מאת סבסטיאן דה קסטל
הוצאת כתר ספרים
2019, 335 עמ'