יום חמישי, 18 ביוני 2020

"הבלש דב ותעלומת האווז הנעלם" מאת גלעד סופר





















איזה ספר חמוד! בעבר קראתי עם בני מספר מספריו של גלעד סופר ושמחתי לגלות שיצא ספר חדש פרי עטו ועוד ספר בסגנון בלשי! הפעם מתמקד הספר בתעלומה, לא פחות, ובדוב בלש שמנסה לפתרה.

גיבור ספרנו הוא דוב ולא סתם דוב, דוב שהוא בלש. בוקר אחד מתעורר ידידנו משינת החורף שלו לבוקר שקט בצורה חשודה. הגעגוע הטורדני של האוז חסר, משמע שהאוז נעלם. הדוב מנסה לברר איפה האוז, כמובן לא לפני שהוא תופס תנומה קצרה ואוכל ארוחת בוקר קלה. דב פותח בחקירה נוקבת ומתחיל עם העצלן שלא בדיוק משתף עימו פעולה. דוב חושד בו מיד ומחליט לעקוב אחריו. כשלא קורה כלום, הוא כמעט מתייאש כשעקבות גדולות על הקרקע  תופסות את עינו. העקבות מובילות למבוי סתום ודוב מחליט לחפש תשובות בפינת הליטוף. העלילה מסתעפת כשהדוב שלנו מגלה לתדהמתו ששאר דיירי גן החיות לא מתרגשים מהיעלמות האוז ואף שמחים על כך. כשהוא ממשיך לחקור בעניין, הוא מגלה שלכל אחד מדיירי הגן יש סיבה משלו לרצות להיפטר מהאוז. אז מה קרה לאוז, אתם שואלים? אניח לכם לגלות זאת בעצמכם.

הסיפור חמוד להפליא והאיורים שמלווים אותו מוסיפים לחינו. הספר מנוקד, האיורים נהדרים ומלאי חיים והעלילה מבדרת. הספר מתאים לגילאי 4 ומעלה ולראשית קריאה וילדים ייהנו ממנו מאד. מומלץ בהחלט!

בשורה התחתונה: בבלש כזה עוד לא נתקלתם!


"הבלש דב ותעלומת האווז הנעלם" מאת גלעד סופר
איורים: גלעד סופר
הוצאת עם עובד
32 עמ', 2020