יום שלישי, 11 במאי 2021

"זיכרונותיו של חתול נודד" מאת הירו אריקווה

 




















"זיכרונותיו של חתול נודד" מאת הירו אריקווה הינו סיפור מריר-מתוק על חברות, אובדן, נאמנות ואהבה. האמת שלא חשבתי כלל לקרוא את הספר. אני בכלל טיפוס של כלבים. קראתי את הפרק הראשון באתר עברית, התאהבתי בחתול ובכתיבה העדינה והייתי חייבת להמשיך לקרוא.

זהו ספר מרגש ומכמיר לב הסובב סביב חתול ובעליו. הסיפור מתחיל בחתול משוטט שנהנה להיות חופשי ושמח בחלקו. המקום המועדף עליו לישון הוא על גבי טנדר כסוף השייך לצעיר בשם סטורו. כשהצעיר מגלה אותו, הוא דואג לו ומדי פעם מאכיל אותו. הוא מתידד עם החתול ובהמשך לוקח אותו לביתו. לאחר חמש שנים מאושרות שהם ביחד, השניים יוצאים למסע ברחבי יפן. סטורו מחפש בית חדש לחתול ששמו ננה, מסיבות שמתבהרות בהמשך. ננה לא מבין למה הוא צריך להיפרד מחברו וגם לא מעוניין בכך. סטורו נפגש עם חבריו ומעלה איתם זכרונות מהעבר. כך אנו לומדים על עברו של סטורו ואופיו. הם נפגשים עם החוואי יושימינה, הזוג סוגי וצ´יקקו, קוסוקה שאשתו עזבה אותו ודמויות ססגוניות נוספות. בכל מקום חדש ננה מסרב להיפרד מחברו וכך המסע ממשיך. בעיני ננה, סטורו הוא הבית שלו והיחיד שהוא מוכן לקבל.

אהבתי מאד את הספר ואף מחיתי דמעה פה ושם. הספר כתוב מנקודת מבט של החתול ונע בין מחשבותיו לבין פלאשבקים מהעבר. זהו מסוג הספרים ש"מדברים אליך" תוך כדי קריאה ולא משאיר אותך אדיש. אהבתי את תשומת הלב לפרטים הקטנים (מבחינת אורח החיים והרגלי החתול). הסופרת משרטטטת במדויק את הגאורפיה הפנימית של החתול ובעליו, בצורה שלא מעיקה על הקורא. בתום המסע הקורא מבין מה שהחתול הבין מזמן, שהבית הוא איפה שהלב נמצא. הספר מומלץ בחום לכולם! אומנם הספר על חתול, אך גם אוהבי כלבים וחיות אחרות ייהנו ממנו. אם אתם מחפשים לשכוח מהמצב, זה הספר עבוריכם.

בשורה התחתונה: ספר עדין וקולח שנשאר עם הקורא גם אחרי הקריאה!


"זיכרונותיו של חתול נודד" מאת הירו אריקווה
The Travelling Cat Chronicles by  Hiro Arikawa
תרגום: אירית ויינברג
הוצאת כורסא
215 עמ', 2021

"אבא שלי היה פעם כזה מגניב" מאת קית' נגלי














להֲקַת רוֹק כָּבֵד, טִיּוּלֵי אוֹפַנּוֹעִים, קַעֲקוּעִים –

נִרְאֶה שֶׁהַחַיִּים שֶׁל אַבָּא הָיוּ אֲחֵרִים לְגַמְרֵי פַּעַם...

גַםּ אַבאָּ שֶׁלָּכֶם היָהָ פַּעםַ מגַנְיִב?

גּםַ אַתֶּם שׁוֹאֲלִים אֶת עַצְמְכֶם לָמָּה זהֶ עָבַר לוֹ?

סִפּורּ מַצחְיִק ומּרְגַשֵּ עַל ילֶדֶ שֶׁמְּגלֶַּה

מִי היָהָ אַבאָּ שֶׁלּוֹ לִפְניֵ שֶׁהָיהָ אַבָּא שלֶׁוּ.ֹ

רוק כבד, טיולי אופנועים, קעקועים – נראה שהחיים של אבא היום אחרים לגמרי פעם...

סיפור מצחיק ומרגש על ילד שמגלה
מי היה אבא שלו לפני שהיה אבא שלו.


 "אבא שלי היה פעם כזה מגניב" מאת קית' נגלי עוסק ביחסי אבות וילדים. בדרך כלל ילדים חושבים שהוריהם מגניבים, בכל אופן עד שהם מגיעים לגיל ההתבגרות... פה הילד חושב שאביו איבד את מגניבותו ותוהה כיצד זה קרה.

אז מה קרה באמת?? מהוכחות שמצא הילד, ארון מלא בציוד להקת רוק, קעקועים בגוף האב והאופנוע הישן של אבא, הוא יודע שאביו היה פעם מגניב. מה גרם לשינוי? בילוי עם אביו בגן השעשועים גורם לו לחשוב שאולי בכל זאת אביו לא איבד את זה. התנהגות האב בנסיעה הביתה גורמת לו לפקפק שוב.

קראתי את הספר בחיוך. זהו ספר משעשע שיגרום לילדים להסתכל קצת אחרת על הוריהם. ילדים ייהנו מהטקסט ומהתמונות המרהיבות. הם יחפשו סימנים למגניבות אצל הוריהם ואולי אף ימצאו... מומלץ!

בשורה התחתונה: ספר מושלם ליום המשפחה!



 "אבא שלי היה פעם כזה מגניב" מאת קית' נגלי
תרגום: יונתן יבין
הוצאת עם עובד
2021, לא ממוספר