יום חמישי, 6 במאי 2021

"הילד שגידל דרקונים" מאת אנדי שפרד

 



















"חשבתם פעם לגדל דרקון? דמיינו מברשות שיניים עולות באש, מרדפים אחרי חתולים וקקי שנוחת ישר לתוך הדייסה של אבא…  אבל תשמעו עוד משהו. לדרקון הזה יש עיני יהלום בוהקות שמנצנצות אליכם, הבל נשימה חמים שמדגדג לכם באוזן, ויכולת לתת לכם טעם חדש, ולגמרי מסעיר, לחיים."

עדיין רוצים לגדל דרקון? אחרי שתקראו ספר זה תחשבו פעמים.. או שלא... כל ילד נורמלי היה רוצה בדרקון כחית מחמד וגיבור ספרינו אינו שונה מהם. אבל לפני שאתם רצים לאמץ דרקון, מוטב שתקראו ספר זה. אומנם דרקונים זה כיף, אך החיים במחיצתם אינם פיקניק כפי שנגלה בהמשך. 

בזמן שטומס עוזר לסבו לטפל בגינה, הוא מגלה שם צמח לא רגיל עליו צומחים
פירות משוננים ואדומים. הפרי מתגלה כפרי הדרקון ועד מהרה טומס מוצא עצמו הבעלים הגאים של דרקון לו הוא קורא הבהובון. מכיוון שאין ספר הדרכה לדרקונים, טומס צריך להתמודד עם עיטושים דליקים, קירות חרוכים, תעלולי דרקון משעשעים וקקי מתפוצץ וכמובן לשמור על חיית המחמד החדשה שלו בסוד מפני כולם. בנוסף עליו להתמודד עם הבריון הכיתתי ושכנו הזעפן של סבו שחושד בו בהרס גינתו.

בשל הכאוס שמייצר הדרקון טומס נקלע למגוון מצבים הומוריסטיים שמעלים חיוך בשפתי הקורא. אחותו הקטנה של טומס שותפה לסוד המסעיר, דבר שתורם אף הוא לכאוס. אהבתי את הספר.  הספר מקסים וילדים יאהבו אותו. אהבתי גם שהסופרת התמקדה לא רק בדרקון אלא גם ביחסים בין הילד למשפחתו. האיורים מקסימים ומחיים את העלילה. הספר לא מנוקד, אך הפרקים קצרים ולכן מתאימים להקראה משותפת או לילדים שקוראים כבר ללא ניקוד. ומה שהכי כיף, שזה רק ספר ראשון בסדרה. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: ספר קסום לאוהבי דרקונים!


"הילד שגידל דרקונים" מאת אנדי שפרד

 איור: שרה אוגילבי
תרגום: מיכל כהן
הוצאת אגם
2021, 213 עמ'