יום שבת, 12 ביוני 2021

"נוורמור ייעוד הפלאות" מאת ג'סיקה טאונסנד

 










"ייעוד הפלאוּת" הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה נוורמור הנהדרת והוא מוצלח כקודמו. אהבתי את הספר הראשון ושמחתי כשהמשכו נחת על שולחני. ספר זה ממשיך מהנקודה בה הסתיים קודמו והוא ממשיך לעקוב אחר מוריגן והרפתקאותיה בעיר הקסומה נוורמור. בספר הראשון בסדרה מוריגן גילתה שהיא לא מקוללת והיא למעשה חרשית פלאות. לאחר שהתקבלה לאגודה הפלאוּתולוגית בעיר הקסומה נוורמור, חשבה שצרותיה תמו. אז, חשבה... גם בנוורמור מסתכלים עליה כמצורעת ואנשים פוחדים ממנה.

מוריגן כעת תלמידה מן המניין בבית הספר לאומנויות של האגודה ומצורפת ליחידה 919. יחד עם שמונה חבריה לצוות, ביניהם חברה הטוב, הות'ורן, עליה להוכיח שהיא ראויה להיות חברה באגודה. חבריה ליחידה 919 חוששים ממנה ונמנעים מחברתה מלבד שניים: קנדיס והות'ורן. בעוד שחבריה לצוות נהנים מכל מה שיש לבית הספר להציע ולומדים נושאים מעניינים כ"צלילה לחיפוש אוצרות", "זיהוי רעלים", או " התגנבות, התחמקות והסתרה", היא תקועה עם שיעור  יחיד העוסק ב"היסטוריה המחרידה של מעשי פלאות" וזה נורא כפי שזה נשמע. מלמדים אותה שכל חרשי הפלאות רעים וכך, במקום לאמץ את כוחותיה החדשים, עליה ללמוד לדכאם.

מוריגן תצטרך להילחם בסטיגמה שיצאה לה בארץ שפוחדת מחרשי פלאות, להוכיח לכולם שהם טועים ולנסות לעשות את הדבר הנכון גם אם פירושו לפעמים אי ציות לחוקים.
האפוטרופוס שלה בינתיים עסוק בחיפוש אחר מספר אנשים ויצורים נעדרים ולא מודע לבעיותיה.  נוורמור מתגלה כמקום של סכנה ולא כמקלט בטוח ועל מוריגן להתמודד בכוחות עצמה עם האתגרים שעומדים לפניה. 

אהבתי את הספר וגמעתי אותו במהירות. הספר מיועד לבני נוער, אך גם אוהבי הז'אנר ייהנו ממנו. כמו בכל ספר טוב, גם פה יש נבל שמוסיף פלפל לעלילה. בנוסף, בספר זה אנחנו מגלים עוד על העולם של נוורמור. מעברים מוזרים, בית ספר תת קרקעי ואינטריגות הם רק חלק ממה שצפוי לכם בספר זה. הספר קצבי ומרענן ובשום שלב לא הרגשתי שהעלילה נגררת. לסדרה יש ספר שלישי שיצא באנגלית ואני כבר מחכה לו.  מי שקרא ואהב את הספר הראשון, מן הסתם יאהב גם ספר זה. אם לא קראתם את הספר הראשון, ממליצה להתחיל בו כדי להבין את המתרחש. מומלץ כמובן!


בשורה התחתונה: על חברות, קבלה עצמית ואהבה ללא תנאי!

"נוורמור ייעוד הפלאות" מאת ג'סיקה טאונסנד
תרגום: יעל אכמון
הוצאת כנרת זמורה ביתן
2021, 415 עמ'