יום שבת, 5 ביוני 2021

"נמלטת" מאת קאלי טיילור

 











"נמלטת" מאת קאלי טיילור הינו מותחן פסיכולוגי מסחרר מתחילתו ועד סופו.  זהו הספר הראשון של הסופרת אותו אני קוראת ובעקבותיו אמשיך לספריה האחרים.

הספר נסוב סביב אנה, צעירה שהיתה מעורבת בתאונת דרכים קטלנית ומרגישה אחראית בגלל שהיא נהגה. היא מתחילה לקבל הודעות מאיימות וחושדת שמישהו עוקב אחריה. אנה מחליטה להיפרד מהחבר שלה ולעבור לאי רָאם, אי נידח בסקוטלנד, כדי להתרחק מהכל. היא סובלת מנדודי שינה ומקווה שהמעבר לשם ירפא את בעיות השינה שלה. אנה מתחילה לעבוד  פקידת קבלה במלון קטן באי בנסיון להתמודד עם עברה. כאשר קבוצה של שבעה אורחים מגיעה למלון, מתחילה שרשרת אירועים שגורמת לאנה לחשוד שזה שעקב אחריה באנגליה הוא אחד מהם ושחייה נתונים בסכנה. דברים מתחילים להיעלם, הודעה מאיימת מופיעה על החלון ותאונות מתרחשות. העלילה מסתעפת כשסערה אימתנית מבודדת את המלון ומותירה אותם ללא קו טלפון או אינטרנט. מוות פתאומי משאיר את אנה אחראית על שבעה זרים שכל אחד מהם מסתיר משהו. אנה חושדת שחורש רעתה הוא אחד מהאורחים. היא לא יודעת על מי היא יכולה לסמוך, כשאחד מהם נראה נחוש שעליה לישון - לנצח.

אהבתי את הספר וגמעתי אותו ביעף. אהבתי את הקריצה להמלט ולספרה של אגאתה כריסטי "ולא נותר אף אחד". אווירת המסתורין והקלאוסטרופוביה מועברת היטב. המתח הולך ונבנה עד לנקודת ההתפוצצות בעמודים האחרונים. הספר כתוב בגוף שלישי ומסופר בעיקר מנקודת מבטה של אנה בשילוב פרקים עם נקודות המבט של הדמויות האחרות, דבר שמעשיר את העלילה. כבר על ההתחלה אנו יודעים שמישהו מנסה לפגוע באנה, אך עד הסוף לא ניחשתי את זהות הפושע. קחו עלילה מפותלת, דמויות  אנושיות ומוות מיסתורי והרי לכם ספר שאי אפשר להניח מהיד. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: מותחן פסיכולוגי מורט עצבים שישאיר אתכם במתח עד הסוף המפתיע!

"נמלטת" מאת קאלי טיילור
מאנגלית: יואב כ"ץ
הוצאת דני ספרים, 336 עמודים, 2021