יום רביעי, 30 באוגוסט 2023

"איפה אפי? מסע בין מבוכים" מאת מרטין הנדפורד

 







אוהבים מבוכים ומשחקי חיפוש? זה הספר עבוריכם!  "איפה אפי? מסע בין מבוכים" מאת מרטין הנדפורד הינו ספר מבוכים ברמה אחרת בכיכובם של אפי וחבריו. הצטרפו לאפי ולחבריו להרפתקה מדהימה בה כל מקום בו הוא מבקר הינו מבוך שעליכם לגלות את מסלול יציאתו וכבונוס מסתתרים בו אפי וחבריו וחפציהם.

נדמה לי שאת אפי מכירים כולם. יש סדרת ספרים בכיכובו  ויצאה גם סדרת טלויזיה המבוססת על הספרים.  הכירו את אפי וחבריו:

  • אפי – הדמות הראשית הלובשת חולצת פסים בצבעי אדום ולבן.
  • אפצ'י  – הכלב של אפצ'י
  • הקוסם צחורזקן 
  • פושעוני
  • אפרת – חברתו הטובה ביותר של אפי.

בכל מבוך מסתתרות הדמויות וחפציהן האבודים: המפתח של אפי, העצם של אפצ'י, המצלמה של אפרת, המגילה של הקוסם והמשקפת של פושועוני. על הילד להשלים כל מבוך, לאתר את החפצים והדמויות שבו ולתכנן מסלול שיחבר בין הדמות לחפץ שלה. לכל מבוך יש הקדמה עם הוראות מה לעשות ויש לאתר בו את החפץ שמסתתר שם.

הספר פותח בשדה התעופה (תחילתו של כל מסע) ובו הילד צריך לשרטט באצבע מסלול שיאפשר לו לאסוף את 14 הדיילים למטוס וכן לאתר את המזוודות של אפי וחבריו. משם אנו ממשיכים לביקורים במוזיאון, גני הארמון, מפעל ממתקים, אולפנים, גלריה, חדר בריחה, מערות, מרכז חלל ורחבת דיסקו. בסוף הספר יש תמצית של כל המבוכים עם רשימת הפריטים שניתן למצוא בהם.

זהו ספר נהדר לילדים שדורש עין חדה, זמן וזכוכית מגדלת במידת הצורך. הספר מציע סדרה של אובייקטים, מצבים או דמויות שהקורא  צריך לנסות למצוא וזו דרך טובה להעסיק את הילד. הספר מושקע ונעים לעין, המבוכים צבעונים וכל מבוך הוא מלאכת אומנות. ניכר שבכל מבוך הושקעו מחשבה ומיומנות ויש תשומת לב לפרטים. לחפש את אפי בכל עמוד בהחלט מהווה אתגר (לא רק לילד) וייתכן שהילד ייצטרך עזרה קלה באיתור הדברים. כך או כך, הספר מהנה וזו דרך נהדרת לגרום לילדים צעירים להסתכל באמת באיורים ולחקור את תוכנם. מומלץ!

בשורה התחתונה: כיף של ספר!

"איפה אפי? מסע בין מבוכים" מאת מרטין הנדפורד
הוצאת שוקן, 2023, לא ממוספר