יום שבת, 2 באפריל 2022

"מכתבי האהבה של מונמארטר" מאת ניקולא בארו

 













קראתי ואהבתי את ספרו הקודם של ניקולא בארו (ואף המלצתי עליו בזמנו), כך ששמחתי כשיצא ספר נוסף שלו המתרחש אף הוא בפריז. "מכתבי האהבה של מונמארטר" מאת ניקולא בארו הינו ספר נוגע ללב על אובדן, אהבה ותקווה הנסוב סביב סופר צרפתי המתקשה להתמודד עם מות אשתו ולחזור לכתיבת קומדיות רומנטיות.

עולמו של של ז'וליאן אזולאי קורס עליו כאשר אשתו האהובה מתה בגיל 33 מסרטן והוא נשאר לבד עם אבלו הכבד ובנם הקטן בן הארבע. לפני מותה ביקשה ממנו אשתו שיכתוב לה 33 מכתבים, אחד לכל שנה של חייה (מכתבים שמשולבים בסיפור ומרגשים לקריאה). רק לאחר חצי שנה לאחר מותה, זו'ליאן מוצא כוחות נפשיים לעשות זאת ומשאיר את המכתבים בתא סודי בתוך המצבה הנמצאת בבית העלמין המפורסם של מונמארטר בפריז. יום אחד הוא מגלה שהמכתבים נעלמו ובמקומם הוא מוצא בכל פעם הפתעות קטנות שמאירות את יומו. לא ברור מי השאיר/ה את ההפתעות, דבר שמפיח בסופרנו חיים חדשים. ככל שהוא נפתח יותר במכתבים לגבי רגשותיו, כך הוא חוזר אט אט לחיים ומגלה ש"אהבה יכולה להפתיע במקומות הכי לא צפויים".

הספר מרגש ונוגע ללב ואי אפשר שלא להזדהות עם הגיבור. הסופר הטיב לתאר את הגאוגרפיה הפנימית של הגיבור ואת תהליך האבל שעבר. המכתבים ששולבו בעלילה הוסיפו לה עומק. אהבתי את הספר ונהניתי לשוטט בפריז דרך עיני הגיבור. ביקרתי בפריז לפני מספר שנים ותיאורי הסופר הזכירו לי נשכחות.  קחו דמויות הנכנסות ללב, רומנטיקה המשורטטת בעדינות וכתיבה סוחפת והרי לכם מרקחת מוצלחת. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: אהבה זה כל הסיפור!


"מכתבי האהבה של מונמארטר" מאת ניקולא בארו
תרגום מצרפתית: שלומית כנען
הוצאת כנרת, זמורה ביתן, 2022