יום שישי, 21 באוגוסט 2020

"ששון יוצא להרפתקה לילית" מאת שרון וסרמן

 

























"הִתְכּוֹנְנוּ לְהִתְאַהֵב בְּשָׂשׂוֹן, הַסּוּרִיקָטָה הַקָּטָן – יְצוּר סַקְרָן וְאַמִּיץ, הַמְּגַלֶּה אֶת הַכּוֹחוֹת הַגְּלוּמִים בּוֹ בְּעִקְבוֹת הַרְפַּתְקָה לֵילִית מַסְעִירָה. מָה שֶׁמַּתְחִיל כְּנִסָּיוֹן לְהִמָּלֵט מִתְּחוּשׁוֹת מְבַלְבְּלוֹת הוֹפֵךְ לְמַסַּע הִתְבַּגְּרוּת מְרַגֵּשׁ וּמְבַדֵּר. הַפְתָּעָה גּוֹרֶרֶת הַפְתָּעָה, וּבִזְכוּת שְׁלַל הַדְּמוּיוֹת הַנִּפְלָאוֹת וְהַמְּעַנְיְנוֹת הַמַּקִּיפוֹת אֶת שָׂשׂוֹן, נִפְרֶסֶת לְפָנֵינוּ עֲלִילָה מוֹתַחַת, הַמַּדְגִּישָׁה אֶת חֲשִׁיבוּתָהּ שֶׁל מִשְׁפָּחָה לְצַד בְּנִיַּת בִּטָּחוֹן עַצְמִי."

"ששון יוצא להרפתקה לילית" מאת שרון וסרמן הינו ספר ראשון בסדרה והוא בהחלט מהווה נקודת פתיחה מוצלחת. אני אוהבת את הספרים של הוצאת סיאל ואני אוהבת ספרי ילדים, כך ששמחתי לשמוע שהוצאת סיאל מוציאה ספר ילדים ראשון. "ששון יוצא להרפתקה לילית" הינו ספר ביכורים נפלא העוקב אחר הרפתקאותיו של סוריקטה קטן אחד. כבר קראנו סיפורים על חפרפר ("הרוח בערבי הנחל"), ארנבונים ("גבעת ווטרשיפ"), וקרפדים צפרדעים ("צפרדי וקרפד") וכעת הגיע תורו של הסוריקטה החמוד (והספר עומד באתגר בכבוד). אה, והוא משלנו, כחול לבן!

ששון ובני משפחתו גרים בפארק החיות. המקום חוסך כסף כדי לבנות בית חולים גדול וחדיש לבעלי חיים בשעריו והחיות מתבקשות לצוד לבד את מזונם. כל החיות נרתמות לעניין ורק ששון לא תורם את חלקו. הוא חולמני מדי ובמקום ללקט מזון, הוא בונה מגדלים באוויר. משפחתו כועסת עליו על שאינו תורם את חלקו למאמץ המשפחתי וששון עצוב. הוא מחליט לברוח מהבית, אך מפגש מקרי עם חבר חדש גורמת לשינוי מחשבתי. כך מתחיל מסע התבגרות מרגש שישפיע על הפארק כולו.

ספר ילדים מוצלח הוא ספר שהופך את הקריאה למהנה עבור הילדים וההורים כאחד וספר זה בהחלט עושה כן. זהו ספר נהדר המעביר באופן לא דידקטי מסרים על חשיבות המשפחה, אהבה, שייכות, הכלה, גילוי עצמי וההבנה שכל אחד מיוחד ויכול לתרום את חלקו גם אם זה לא בדיוק בדרך המקובלת.

התאהבתי בששון ואהבתי את הסיפור עתיר הדמיון. הספר מנוקד, מחולק לפרקים קצרים ומצויין להקראה או לראשית קריאה. האיורים הנהדרים עוזרים להכניס את  הקורא לאווירה. בכלל, אני אוהבת את איוריו של דיויד הול.  זהו מסוג הספרים שחיפשתי לבני כשהיה קטן (ובקושי מצאתי) והוא מהווה שינוי מרענן מספרי הפיות והקוסמים למיניהן. הספר כאמור מעולה ומתאים לבנים ובנות כאחד. איזה כיף שצפויים לנו עוד ספרים בסדרה! מומלץ כמובן!


בשורה התחתונה: עם ששון תצאו להרפתקה מושלמת!


"ששון יוצא להרפתקה לילית" מאת שרון וסרמן
אייר: דיויד הול
הוצאת סיאל, 2020, 48 עמ'