יום שישי, 4 ביוני 2021

"נשמת חיה" מאת ליאת רוטנר


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 איזה כיף של ספר! התקציר לכד את עיני והספר לא איכזב. "נשמת חיה" מאת ליאת רוטנר הינו ספר פנטזיה לנוער הסובב סביב נער שמסוגל לשנות את צורתו לחיה ממשפחת החתולים. אומנם הקונספט לא חדש, אך היישום בהחלט מקורי ונהניתי מכל רגע.

הספר נסוב סביב כפיר, נער שגילה במקרה שיש לו נשמת חיה. נשמת חיה מאפשרת לבעליה להפוך לחיה, במקרה שלפנינו לחתול. אביו של כפיר נעלם בילדותו בנסיבות מסתוריות והוא גר עם אמו ועם דודו, האח של אביו, שרודה בו קשות. כפיר סובל מהפרעת קשב וריכוז חמורה ונשלח למעבדה מסתורית במטרה לפתור את הבעיה. כאשר המדענים מחברים אותו למכונה שסורקת את מוחו, היא מתחילה לצפצף בפראות לתדהמתם. כפיר חוזר הביתה ומוצא עצמו בעין הסערה. אנשים מהמעבדה עוקבים אחריו ומנסים לשים עליו יד. כשהוא  מנסה להימלט מהם, הוא נהפך למרבה הפתעתו לחתול. חתול רחוב  ידידותי בשם לוקאס מתחבר עימו  ועוזר לו להימלט מרודפיו. כך מתחילה הרפתקה מסעירה במהלכה כפיר ינסה לגלות איך לחזור לצורתו המקורית, למה רודפים אחריו ואיך למנוע מרודפיו לבצע את זממם. העלילה מסתעפת כשהוא מגלה שיש עוד ילדים עם יכולת כמו שלו ושהוא במרכזה של קנוניה מפחידה.

נהניתי מהספר וסיימתי אותו תוך שעות ספורות. הספר לא מנוקד וכתוב בגוף ראשון ובני נוער יהנו לשקוע לתוכו. הספר עומד בפני עצמו, אך יש עוד רעיונות בו שניתן לפתח ואני מקווה שמתוכנן לו המשך. הספר מלא אקשן והעלילה נבנית בדיוק במידה כדי לאפשר ענין בה. מלבד סיפור מרתק,  ניתן למצוא פה גם מסרים על שמירת הסביבה, יחס לחיות רחוב וחברות. אהבתי את הנגיעה האנושית והחתולית של הספר. הסופרת הטיבה להיכנס לנפש החתול ולתאר את מבט ראייתו בנוגע לבני האדם. אהבתי ואני ממליצה!

בשורה התחתונה: ספר עתיר דמיון!

"נשמת חיה" מאת ליאת רוטנר

הוצאת אלומות מבית דני ספרים
2021, 197 עמודים.