יום ראשון, 18 ביוני 2023

"אגודת בנדיקט הסודית" - טרנטון לי סטיוארט

 








"ברוכים הבאים לאגודת בנדיקט הסודית!"

איזה ספר מגניב!
אם אתם אוהבים הרפתקאות, חידות ומיסתורין, זה הספר בשבילכם! "אגודת בנדיקט הסודית" מאת טרנטון לי סטיוארט הינו ספר ראשון בסדרה הנסוב סביב ארבעה ילדים מחוננים שמגויסים להציל את האנושות מחורשי רעתה.

הכירו את רייני מאלדון, יתום מחונן המעדיף ספרים על בני גילו. הוא מתגורר בבית היתומים של סטונטאון ויש לו מורה פרטית בשם מיס פרומל. הוא  בודד ואאוטסיידר שלא מוצא את מקומו והיתומים האחרים יורדים לחייו. בוקר אחד הוא והמורה הפרטית שלו  נתקלים במודעה משונה בעיתון בה כתוב: "האם את או אתה ילדים מחוננים שמחפשים הזדמנויות מיוחדות?" בעידוד המורה שלו, רייני נגש למבחן הראשון שאמור להבטיח את מקומו במוסד חינוכי מתקדם. הוא ושאר הילדים שנענו למודעה המפתה עוברים סדרה של מבחנים, שכל אחד מוזר יותר מקודמו. בסיומם רק ארבעה ילדים עברו את המבחנים בהצלחה: רייני שלנו, קייט  - טיפוס אתלטי ברוכת כשרונות, סטיקי (ג'ורג' וושינגטון) - גאון  שלא שוכח אף עובדה שהוא קורא, וקונסטנס הקטנה וגסת הרוח.

מר בנדיקט מגייס את הילדים לחדור ל'מכון הלימודים לנאורים במיוחד' ולברר מה זומם העומד בראשו. זה מסוכן, אבל אין ברירה. הילדים נכנסים למכון כתלמידים מן המניין ומגלים שרב הנסתר על הגלוי. האם יצליחו לחשוף את תוכניתו של ראש המכון ולהכשילה לפני שזה יצליח להוציאה אל הפועל? הילדים מנסים להבין מי נגד מי וכאן מתחילה יופי של הרפתקה מלאה באנדרלין, אקשן וסכנות. וחידות כמובן!

"אז אם גם אתם אוהבים לפתור חידות, לטפס על חבלים או לפצח קוד מורס, אולי תוכלו לעזור להם?"

אהבתי את הספר וגמעתי אותו בשקיקה. הספר מהנה וכתוב היטב וילדים בהחלט ייהנו ממנו. בין דפי הספר מסתתרות חידות שעל החבורה שלנו לפתור והילדים ייהנו לנסות לפתרן. בסוף הספר יש חידון לקורא הצעיר שבסופו יגלה למי מבני החבורה שלנו הוא הכי דומה.

הספר נוגע בנושאים כמשפחה, אהבה, חברות ונאמנות והחברות  בין הילדים הייתה נפלאה. הדמויות אמיתיות, עם המאפיינים המיוחדים והכישורים של כל אחת מהן, וילדים בהחלט יחברו אליהן.  גיבורינו אינם מושלמים, הם אנושיים, והם מתמודדים באומץ רב עם המכשולים שנקרים בדרכם. 

זהו אומנם ספר ראשון בסדרה, אך סופו סגור. הסופר סוגר את כל הקצוות ומשאיר פתח לספר הבא בסדרה. בסוף הספר יש טעימה לספר הבא בסדרה ואני כבר מחכה לו! מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: כיף של ספר!

"אגודת בנדיקט הסודית" - טרנטון לי סטיוארט
הוצאת זמורה, 2023, 415 עמ'