יום חמישי, 10 ביוני 2021

"ילדים באים באהבה" מאת יעל פדר

 








הַגַּנֶּנֶת שֶׁל גַּיְא וְתָמָר מְסַפֶּרֶת לְיַלְדֵי הַגַּן שֶׁהִיא בְּהֵרָיוֹן. "אֵיךְ זֶה יָכוֹל לִהְיוֹת?" מִתְפַּלֵּאת תָּמָר, "סִפַּרְתְּ לָנוּ שֶׁלֹּא הִתְחַתַּנְתְּ, וְאֵין לָךְ בֶּן זוּג. אָז מֵאֵיפֹה בָּא הַתִּינוֹק?"

בַּבַּיִת, אִמָּא וְהַיְּלָדִים מְשׂוֹחֲחִים וּמְבִינִים אֵיךְ בָּאִים יְלָדִים לָעוֹלָם. הֵם מְגַלִּים שֶׁלֹּא רַק גֶּבֶר וְאִשָּׁה שֶׁהִתְחַתְּנוּ יְכוֹלִים לְהָקִים מִשְׁפָּחָה וְלָלֶדֶת יְלָדִים, וְשֶׁיֵּשׁ כָּל מִינֵי סוּגִים שֶׁל מִשְׁפָּחוֹת. לְשַׁחַר מֵהַגַּן יֵשׁ שְׁתֵּי אִמָּהוֹת וְאֵין לוֹ אַבָּא, וּלְנֶטַע הַשְּׁכֵנָה יֵשׁ שְׁנֵי אָבוֹת וְאֵין לָהּ אִמָּא. אָז אֵיךְ שַׁחַר וְנֶטַע נוֹלְדוּ? מָה תַּפְקִידָהּ שֶׁל פֻּנְדְּקָאִית וּמַהוּ בַּנְק הַזֶּרַע? הַיְּלָדִים שׁוֹאֲלִים וּמְקַבְּלִים תְּשׁוּבוֹת בְּהִירוֹת וְעִנְיָנִיּוֹת הַמֻּתְאָמוֹת לְגִילָם.


אם התקשתם להסביר לילדים על סוגי המשפחות וסוגיות נוספות, הספר הזה יסגור לכם את הפינה. "ילדים באים באהבה" מאת יעל פדר מסביר לילדים בגובה העיניים על  סוגי המשפחות שיש (אמא ואבא, אמא ואמא, אבא ואבא והורה יחידני) ואיך באים ילדים לעולם. בנוסף, הספר מספר על תהליך ההריון ומסביר מושגים כבנק הזרע, הפריית מבחנה ופונדקאות. האיורים המתלווים לטקסט מוסיפים לחווית הקריאה.

הספר נפתח בגננת לא נשואה שמספרת לילדי הגן שהיא בהריון. הילדים לא מבינים איך אפשר להיות בהריון כשהיא רווקה וכאן מתחיל דיון מעניין על הנושא. בהמשך, אמם של שניים מילדיי הגן ממשיכה את הדיון ומסבירה להם על סוגי המשפחות וסוגיות נוספות.

הספר נכתב על ידי עובדת סוציאלית בסיוע מקצועי של הפסיכולוגית דפנה גרינר והמומחה לפריון פרופ׳ דניאל זיידמן וזה ניכר. הספר מנוקד ומיועד לגילאי 5 ומעלה, אך זה לא ספר קריאה רגיל. זה ספר שיותר משהוא מספר סיפור, מטרתו להסביר לילדים על עובדות החיים בשפה שהם מבינים והכתיבה בהתאם. רצוי לקרוא את הספר יחד עם הילד כדי לדון איתו על הנושאים שבספר ולהסביר לו דברים שאולי פיספס. הספר מעודד סובלנות וקבלת השונה, דבר מומלץ לכל הדיעות. ממליצה מאד להורים ולגננות לשים יד על הספר ולהרחיב את אופקי ילדיהם.

בשורה התחתונה: ספר חשוב וחינוכי על הורות ומשפחות!

"ילדים באים באהבה" מאת יעל פדר
איור: . לי קורצוויל
הוצאת שוקן
2021, לא ממוספר