יום חמישי, 4 באפריל 2024

"מי יכול לנצח את הרמן?" מאת איתי הרמן (הצ'ייסר)

 









הצ'ייסר חוזר! אוהבים חידונים? זה הספר בשבילכם!

רובנו מכירים  את הצ'ייסר מתוכניות  שעשועונים שונות דוגמת "המרדף". ספרו הראשון "הטריוויה של הרמן", אותו סקרתי בזמנו, כלל חידוני טריוויה מאתגרים שכתב הרמן. עברו חמש שנים מאז צאת הספר הראשון וכעת יצא ספר נוסף פרי עטו.

בניגוד לספר הקודם שנכתב על ידו, הפעם החליט הרמן שלא יכתוב בעצמו את השאלות. תחת זאת, יפתור שאלות שכתבו אחרים ויפרסמם בספרו החדש. ערן גולד, עורך השאלות של תוכנית "המרדף" חיבר את השאלות במיוחד לספר זה במגוון נושאים. בספר 44 שאלונים המתפרשים על 36 תחומי ידע שונים (היסטוריה, ספרות, מוזיקה וכו'). הרמן פתר את כולם ותיעד את תשובותיו (אותם תמצאו בספר זה).

בכל שאלון יש 25 שאלות פתוחות ובכל דף יש מקום לכתיבת התשובות והפנייה לעמוד בו נמצאות התשובות. לאחר שתפתרו את השאלות בחידון תוכלו לבדוק אם צדקתם, לתת לעצמכם ציון ואף להשוות את הציון שקיבלתם לציון של הרמן. כן, כן, לאחר שפתר את החידונים, הרמן צירף את ציוניו לתשובות שבסוף הספר. למעשה, אתם מתחרים נגד הצ'ייסר ממש כמו בתוכנית.

בני מאד אוהב את הצ'ייסר והתלהב כשראה את הספר. פתרנו יחד מספר חידונים וביניהם היסטוריה וספרות. החידונים מאתגרים ולא אגלה מה הציון שקיבלנו, רק אציין שהצ'ייסר ניצח.... הספר כולל גם מבוא לעולם הטריוויה, מסביר איך להתמצא בידע כללי בשעשוענים בכלל ואיך לגשת לחידונים בספר בפרט, מסביר את פשר הציונים ופורש בקצרה את הסיפור האישי והמעניין של הרמן. אם תהיתם איך הרמן יודע כל כך הרבה, התשובות בספר זה ממש. אהבתי במיוחד את שאלון הספרות והשירה. להלן מספר טעימות ממנו:

 - מי כתב את הספר "רומן רוסי"? תשובה: מאיר שלו

 - לפי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", מהי התשובה לחיים, לייקום ולכל השאר"? תשובה: 42

- באיזה ספר הגיבור אחאב רודף אחרי לוויתן לבן? תשובה: מובי דיק

הספר מעולה להעברת ערבים משפחתיים ובהחלט מומלץ. אומנם מעטים מאיתנו יילכו להשתתף בשעשועוני טלוויזיה, אם בכלל. אז אם רציתם טעימה מעולם השעשועונים, אתם אוהבים חידוני טריוויה, או סתם רוצים להרחיב את היידע הכללי שלכם, הספר הזה בשבילכם! אני נהניתי!

בשורה התחתונה: צ'ייסר יש רק אחד!
 

"מי יכול לנצח את הרמן?" מאת איתי הרמן (הצ'ייסר)
הוצאת אגם, 284 עמ', 2024