יום רביעי, 13 במרץ 2024

"נסיכה" מאת לי יאנג

 





 

 

מי מאיתנו לא הפליגה במשחקי דמיון בילדותה, התחפשה לנסיכה ושיחקה במשחקי נסיכות ואבירים? גילי, גיבורת סיפורינו זה, לקחה את זה צעד אחד קדימה. היא החליטה שהיא נסיכה  אמיתית שכן כולם סביבה קוראים לה נסיכה, אפילו זרים.

כיאה לנסיכה, יש לה מיטת נסיכות, עגלת נסיכות, ספריה עם סיפורים על נסיכות וכל מה שנסיכה אמיתית רק רוצה. כל יום היא לובשת בגדי נסיכה ומשחקת במשחקים של נסיכות ומפליגה בדמיונה. היא מפרשת אירועים שונים כיד הדמיון הטובה עליה. סבתא חולצת נעלים? הוה אומר שהיא קדה לה. אבא מוריד את המעיל, כלומר הגלימה? הוא משתחוה לה. יום גשום אחד שינה את הכל. גילי מגדישה את הסאה במשחקיה ומעוררת עליה את כעסם של הוריה. הדבר גורם לה לפקפק בעצמה ולתהות אם היא באמת נסיכה. אמה מרגיעה אותה בתשובה מושלמת שמחזירה לה את הבטחון העצמי. אולי גילי אינה נסיכה אמיתית, אך זה לא אומר שהיא לא יכולה ללמוד להיות כזו.

איזה סיפור מקסים! כל אחד נסיך/נסיכה בעיני הוריו ואהבתי שהורי הילדה קיבלו אותה כפי שהיא. האמת שאני אף פעם לא כיניתי את ילדי נסיכים ונסיכות, אבל אני לא רואה בזה משהו שונה משאר כינויי חיבה כל זמן שזה לא מוגזם מדי. אהבתי שהאם חיזקה את הבטחון העצמי של בתה והראתה לה שאפשר להיות נסיכה גם בלי להשתייך לבית המלוכה. אהבתי גם את הקריצה לסיפורי אגדות דוגמת "נסיך צפרדע" ו"הנסיכה והעדשה". חייכתי כשהאם  והילדה בדקו יחד שאין שום עדשה מתחת למזרן. האיורים פשוט מקסימים. הם צבעונים ומעניקים חיות לדמויות ולסיפור. אהבתי את הספר ואת מסריו וממליצה עליו! ילדים, ובעיקר בנות, ייהנו מהעלילה ומהאיורים המרהיבים וההורים ייהנו להקריא את הספר ל"נסיך/נסיכה" הפרטיים שלהם.

בשורה התחתונה: ספר מושלם לנסיכות שבינינו!

"נסיכה" מאת לי יאנג
איורים: אביאל בסיל
הוצאת אגם, 36 עמ', 2024