יום שלישי, 9 במאי 2023

"שושנה חיפושית הזבל המשועממת" מאת אורית ברגמן

 













איזה ספר חמוד! "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" מאת אורית ברגמן נסוב, איך לא, סביב חיפושית זבל ששמה שושנה.

הידעתם שחיפושיות זבל חזקות מאד ודוחפות את כדור הזבל שהן אוספות אחורה? שושנה, חיפושית הזבל שלנו, משועממת. היא בודדה ונמאס לה לגלגל כל היום כדורי זבל אותם תאכל בסופו של יום. בזמן שהיא עסוקה בלגלגל אחורה כדור זבל ולחוש מחשבות על משמעות החיים, היא לא שמה לב שהכדור הולך וגדל ונעשה יותר ויותר כבד. היא נעצבת על שאין לה חברים, אינה מוזמנת למסיבות, מבלה בעיר הגדולה או רואה עולם. ואז קורה משהו מפתיע שהופך את עולמה לעשיר יותר.

אהבתי את הספר והרעיון שמאחוריו. האיורים החמודים מוסיפים לאווירה. הספר מנוקד ומתאים לגילאי 3 ומעלה. יש הבדל בין המציאות לבין החוויה שלנו אותה, כפי שאנו רואים בסיפור. מרוב שהחיפושית הייתה שקועה במחשבות מרות על גורלה ורחמים עצמיים, היא פיספסה את החיים האמיתים ולא שמה לב לנעשה סביבה. בסוף הספר מופיע מידע על חיפושיות זבל ולאחר שתקראו אותו, תסתכלו אחרת על חיפושיות זבל... מומלץ!

בשורה התחתונה: העולם לפי חיפושית זבל!

"שושנה חיפושית הזבל המשועממת" מאת אורית ברגמן
הוצאת אגם
2023, 36 עמודים

"הג'ירף שגרד לו האף" מאת דוד טל-ריבלין

 












"הג'ירף שגרד לו האף" מאת דוד טל-ריבלין הינו ספר ילדים חמוד המתרחש במדף הבובות בחדרו של הילד יואב ובמרכזו בובת ג'ירף שצריך גירוד ועכשיו.

מה אתם עושים כשמגרד לכם הגב? או האף לצורך העניין? 

לג'ירף שלנו גירד האף ומטעמים מובנים אינו יכול לגרד בעצמו. בצר לו פנה לחבריו למדף בבקשת עזרה, אך לכל אחד היה תירוץ משלו למה אינו יכול לעזור. הקוף טען שאינו יכול להגיע לאף שכן צוואר הג'ירף ארוך וחלק מדי. הצבה מוכנה אך יקח לה שבועיים להגיע לאף בעזרת סולם. קרנו של הקרנף חדה מדי ובת היענה פחדנית מדי. הג'ירף שלנו לא אמר נואש ופנה מבובה לבובה עד שהעזרה באה ממקום בלתי צפוי.

אהבתי את הספר ומסריו על חברות, נתינה ועזרה לזולת. זהו ספר חמוד מאד שילמד את הילד שבעזרת אהבה וקצת רצון טוב אפשר להתגבר על כל דבר: "כל מה שצריך זה חיבוק - ישר מהלב." הספר מנוקד ומתאים לגילאי 3-5 והאיורים המתוקים שבו מאירים את העלילה. הילדים ייהנו מהספר ויזדהו עם הגי'רף. אחרי הכל, גם להם יש בובת חיה אותם הם אוהבים. מומלץ!

בשורה התחתונה: יופי של ספר!

"הג'ירף שגרד לו האף" מאת דוד טל-ריבלין
אייר: רותם להב
הוצאת אגם, 2023, לא ממוספר