יום שלישי, 30 במרץ 2021

"פופטרופיקה - המשלחת האבודה" מאת מיטש קרפאטה

 










מיה, אוליבר וחורחה חוזרים אלינו בהרפתקה נוספת בספר שני בסדרת הקומיקס פופטרופיקה. בספר הראשון מצאו עצמם הילדים באי מלא ביצורים פרהיסטוריים לשם הובאו על ידי הנבל אוקטאביאן. עזבנו אותם כשהם בורחים מויקינגים מרושעים ושטים לעבר האופק. הספר ממשיך מהנקודה בה הסתיים קודמו ומשעשע לא פחות.

לאחר שנמלטו מהויקינגים מרושעים, הילדים מגיעים לאי נוסף בפופטרופיקה ובעזרת מפת הקסמים שלהם מוצאים עצמם בנקודות זמן שונות ובמקומות מגוונים. אוקטביאן לא וויתר על המפה ועדיין בעקבותיהם, מנסה להשיגה למטרותיו האפלות. הילדים מנסים להשתמש במפה כדי לחזור הביתה, אך לפני כן חוקרים את הסביבה המסעירה אליה נקלעו. הם מוצאים עצמם באי אמזונס ובאנגליה של שייקספיר, קונים פירות מוויליאם גאן באי המטמון ולבסוף נוחתים באנטארקטיקה הקפואה. הם בורחים מדוב קוטב רק כדי למצוא את עצמם בתוך קבוצת חוקרים על אוניה שלכודה בקרח. כאן לא מסתיימות הצרות שלהם. בנוסף לאוקטאביאן, גם אגודה מסתורית בעקבותיהם. הילדים מוצאים עצמם לכודים בערבות קרח והדרך הביתה נראית רחוקה מתמיד.

נהניתי מהספר למרות שאיני קהל היעד. הספר מבדר והאיורים נהדרים. העלילה נעה בקצב תזזיתי  ואין רגע דל. אם טרם קראתם את הספר הראשון, ממליצה לכם להתחיל בו כדי להבין את המתרחש. הספר מומלץ לאוהבי קומיקס והרפתקאות ואין ספק שילדים ייהנו ממנו מאד. הספר מסתיים בקליף-האנגר ואני כבר מחכה לספר השלישי בסדרה. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: כיף של ספר!

" פופטרופיקה - המשלחת האבודה" מאת מיטש קרפאטה
תרגום: דנה טל
הוצאת כנרת, 113 עמ', 2021