יום שני, 16 באוגוסט 2021

"הבן האובד" מאת גרג הורביץ

 










אוואן סמוק, הלוא הוא "האיש משומקום"', חוזר אלינו בהרפתקה עוצרת נשימה חדשה שתותיר אתכם מרותקים עד לעמוד האחרון. "הבן האובד" הינו ספר שישי בסדרת "פרוייקט איקס" המעולה והוא ממשיך מהמקום בו הסתיים קודמו.

הסדרה  נסובה סביב  אוואן סמוק, הלוא הוא "האיש משומקום", איש צללים שעוזר לנואשים ביותר שמסתבכים בצרות. קראתי את כל ספרי הסדרה ואהבתי ואת הספר החמישי והשישי סיימתי לא מכבר. בעקרון כל ספר בסדרה אומנם עומד בפני עצמו, אך הספרים האחרונים מסתיימים בקליף האנגר ונשענים על קודמיהם.  אי לכך, מומלץ מאד לקרוא את כל הסדרה לפי הסדר כדי להבין את הרקע והסיפורים האישיים של הדמויות המעורבות.

הספר הקודם הסתיים עם הבטחה לחנינה לא רשמית מהנשיאה בתנאי שאוואן יפרוש מתפקידו ויצא לפנסיה מוקדמת. אוואן מסכים לתנאי בהיסוס מה, אך לא מוצא את עצמו. מצד אחד הוא נהנה מהחופש שלו, אך מצד שני חוסר הפעולה הורג אותו. הוא מתגעגע למרדפים, לאקשן ולאדרנלין שנובע מהם.

שיחת טלפון מסתורית מאישה הטוענת שהיא אמו מביאה אותו לחשב מסלול מחדש. האישה מבקשת ממנו לעזור למכר שלה שהסתבך בצרות. אנדרו דוראן מהווה מטרה לזוג  אחים סדיסטים רק בגלל שהיה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון וזקוק לעזרתו. אוואן בהתחלה מהסס בשל הבטחתו לנשיאה, אך עד מהרה נסחף לעוד משימה קטלנית אחרונה, בטח אחרונה, כנגד רצונו. יחד עם ג'ואי, האקרית מחשבים צעירה, ואחרים הוא  נאבק באויב אכזרי, מנסה להימלט ממזל"טים משוכללים ולהתמודד עם זכרונות ילדות ורגשות שהדחיק. עד מהרה הוא מוצא עצמו בתוך מערבולת מסחררת שמסכנת את כל היקר לו.

אהבתי את הספר וגמעתי אותו ביעף. הכתיבה סוחפת, העלילה תזזיתית ואין רגע דל. אהבתי את ההתפתחות שעברה דמותו של אוואן ואת השינוי שחל בו. הספר נע בין ההווה לעבר והפלאשבקים מאירים את עברו  של הגיבור וממלאים חורים בסיפורו. אומנם יש קטעים בספר הדורשים ממך השהיית אמונה, כמו למשל הצגת הגיבור ככל יכול, אך זה בקטנה. כל ספר בסדרה מעולה מקודמו והספר הזה בהחלט עומד ברף של קודמיו ואף עובר אותו.

אם אהבתם את הספרים הקודמים, תאהבו גם ספר זה. במידה ולא קראתם את הקודמים, למה אתם מחכים?? מומלץ בחום לחובבי האקשן והמתח! הסופר סוגר את כל הקצוות, אך הספר מסתיים בקליף-האנגר ואני כבר מחכה לספר הבא בסדרה! אגב, חברת הפקות כבר רכשה את הזכויות לחמישה סרטים, כך שיש למה לחכות! מהרו לקרוא את הספרים לפני צאתם אל המסך הגדול!

בשורה התחתונה: ספר שישאיר אתכם על הקצה!


"הבן האובד" מאת  גרג הורביץ
Prodigal son by Gregg Hurwitz
הוצאת דני ספרים
2021, 512 עמ'