יום ראשון, 11 ביולי 2021

"הילד שחי עם דרקונים" מאת אנדי שפרד

 












"הילד שחי עם דרקונים" הינו ספר שני בסדרה. הוא ממשיך את "הילד שגידל דרקונים" מאותה נקודה בה הסתיים קודמו. אהבתי את הספר הראשון (והמלצתי עליו), כך ששמחתי כשנחת על שולחני המשכו.

אם בספר הראשון למדנו איך לגדל דרקונים, פה אנו לומדים איך לחיות עימם. טומס וחבריו (טד, קאי וקאט)  מגדלים דרקונים. לכל אחד מהם יש  דרקון קסום משלו בזכות עץ פרי הדרקון המופלא שבתחתית הגן של סבא של טומס. הדרקונים גדלים ועימם מתרבים מעשי השובבות שלהם.  כל דרקון מפתח כישורים משלו, והילדים אוהבים להשוות את מיומנות הדרקונים. רק לטומס לא ברור מה כישורי הדרקון שלו מלבד החלפת צבעים והוא קצת מוטרד מכך. 

מהר מאוד הילדים מגלים שהחזקת דרקון סודי בחדר השינה או בכיס אינה פשוטה
בכלל! אף אחד מהדרקונים לא מתלהב להישמע להוראות הילדים והם מרבים במעשי שובבות. המהומה שנוצרה בבית הספר ובבית דורשת מהילדים מאמצים רבים וטומס מתחיל לדאוג שסודם יתגלה. העניינים מסתבכים עוד יותר כשעץ פרי הדרקון  מתחיל לנבול, דרקון חדש מופיע בשכונה וליאם, הבריון הכיתתי, מתחיל להתנהג בצורה מסתורית.
בינתיים סבא של טומס חושד שנכדו מסתיר ממנו דברים, דבר שפוגע במערכת היחסים ביניהם. העניינים מגיעים לשיא עם טיול לימודי בחווה וצמיחה של ירקות ענקים בגינת השכן.

נהניתי מהספר וקראתי אותו בחיוך. האיורים נהדרים והסיפור פשוט עף. דרקונים, מאורות דרקונים נסתרים, ירקות ענקיים ומצבים מבדרים הם רק חלק ממרכיבי ספר משעשע זה. אם אהבתם את הספר הראשון (איך אפשר שלא), תהנו גם מזה. אם טרם קראתם את הראשון, ממליצה לכם להתחיל ממנו ולעבור לזה. הבנתי שמתוכנן ספר שלישי בסדרה ואני כבר מחכה לו. בהחלט מומלץ!

בשורה התחתונה: הדרקונים מכים שנית!

"הילד שחי עם דרקונים" מאת אנדי שפרד
איור: שרה אוגילבי
הוצאת אגם, 2021, 234 עמ'

"על מה תחלמי הלילה" מאת פרנסס סטיקלי

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

"על מה תחלמי הלילה" הינו ספר חלומי המעודד את הילד להפעיל את הדמיון.

הספר עוקב אחר ילדה שמתקשה להירדם בלילה ואמה מספרת לה על כל ההרפתקאות עליהן היא יכולה לחלום. הספר עוסק בדמיון ומזמין את הילד לחלום. הספר נפתח עם אם שמקריאה סיפור לבתה ובסופו שואלת אותה על מה תחלום הלילה. האם מעלה אפשרויות שונות וביניהן טיסה בכדור פורח, רכיבה על לוויתן, טיסה בחללית ואיסוף כוכב למזכרת, רכיבה על דוב קוטב ועוד. בסופו של דבר, האם מבטיחה לילדה שלא משנה לאן יובילו אותה חלומותיה, היא בטוחה.

זהו ספר קסום שעובר בין מדבריות, ימים ושאר יצורים חלומיים שיעוררו את דמיונו של הילד. האיורים צבעונים ומאופקים ותורמים לאווירה החלומית. אהבתי את הפרטים הקטנים והמוקפדים בכל איור ואיור. הטקסטים קצרים וקלים להבנה. בין עם בחלל ובין עם במים, הילד יהנה לדלג בין העולמות המתוארים בספר. מומלץ!

בשורה התחתונה: אין גבול לדמיון!

"על מה תחלמי הלילה" מאת פרנסס סטיקלי
איור: אנושרקה אלפוס
הוצאת אגם, לא ממוספר, 2021

"אני ממש רוצה את העוגה!" סימון פיליפ

 






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 "אני ממש רוצה את העוגה" הינו ספר ילדים חמוד על (אי) דחיית סיפוקים.

 מי יכול לעמוד בפני פיתוי של עוגת שוקולד שהרגע יצאה מהתנור?? לא אנחנו ובוודאי שלא גיבורת ספר זה. אמה של  גיבורת הספר אפתה עוגת שוקולד ומשאירה לה פתק שלא תאכל מהעוגה. ברם, העוגה מריחה נפלא והילדה מתקשה לעמוד בפיתוי. ובינינו, מי יכול להאשימה?? בהתחלה היא מנסה להסיח את דעתה מהריח ומהעוגה באמצעים שונים, אולם בסוף היא נשברת ולוקחת מהעוגה רק ליק קטן. הכלב אף הוא מצטרף לחגיגה וטועם מהעוגה. מפה ושם, לא נשאר זכר מהעוגה ואז לילדה יש בעיה חדשה.

אהבתי את הסיפור וקראתי אותו בחיוך. מלבד סיפור חמוד, יש פה מסרים על דחיית סיפוקים ולקיחת אחריות על מעשיך. האיורים מדהימים ואהבתי שהכלב, "השותף לפשע" של הילדה, מופיע בכולם. רק הערה קטנה, שוקולד זה לא מאכל בריא לכלבים. אהבתי שבסוף הספר מופיע המתכון לעוגה ובהחלט אנסה אותו בהזדמנות. לסיכום, ספר קריאה מושלם שהילדים ייהנו ממנו. מוטב שתהיה לכם עוגה בהישג יד שכן בסוף הסיפור יתכן והילדים ירצו גם עוגה... מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: אין חגיגה בלי עוגה!
 
"אני ממש רוצה את העוגה!" מאת סימון פיליפ
איור: לוסיה גאג'יוטי
הוצאת אגם, לא ממוספר, 2021