יום שלישי, 28 בדצמבר 2021

"יומנו של חנון - קליעה גורלית" מאת ג'ף קיני

 










החנון חוזר אלינו בספר משעשע נוסף והפעם הנושא הוא ספורט. זהו ספר מס' 16 בסדרה המהוללת שנסובה סביב גרג הפלי, ילד בחטיבת הביניים הכותב על חייו בצורה משעשעת למדי. 

גרג לא אוהב ספורט, לא טוב בספורט ואין לו שום רצון  להיות ספורטאי מקצועי. הבעיה שאמו רואה את הדברים אחרת ובטוחה שהוא פשוט לא מתאמץ מספיק. היא נחושה לחיות מחדש את ימי התהילה שלה דרכו ועל הדרך לחזק את בטחונו העצמי ודוחקת בו להצטרף לחוג ספורט כלשהו בבית הספר. גרג מסכים לנסות בלית ברירה ומחליט לנסות להתקבל לקבוצת כדורסל. פעם הצליח לקלוע לפח בקפיטריה ולכן הוא חושב שיש לו סיכוי להתקבל, סיכוי קלוש אומנם אך עדיין סיכוי. כאשר הוא נכשל במבחני הקבלה כמצופה, הוא שמח שעכשיו אמו תעזוב אותו לנפשו. תארו לעצמכם את הפתעתו ואכזבתו כאשר נודע לו שהתקבל לקבוצה חדשה שנפתחה. המאמן פתח קבוצה שלישית המורכבת מכל אלה שנכשלו במבחנים והם לא מבריקים במיוחד. בשלב מסויים אמו של גרג משתלטת כמאמנת כדורסל על הקבוצה ורושמת אותה לטורניר הזדמנות שנייה שם נותנים סיכוי גם לשחקנים מאותגרים ספורטיבית. בדקה התשעים גרג צריך לקלוע במשחק הגמר. האם יחטיא את הקליעה הגורלית או שיהפוך לכוכב? 

נהניתי מהספר וקראתי אותה בחיוך. יש לי כמעט את כולה ושמחתי להוסיף ספר זה למדפי.  כרגיל בסדרה,ּ הדברים לא בדיוק מתנהלים בדרך שגרג חשב, דבר שמוביל לשלל מצבים משעשעים. כאמא לילדים לא ספורטיבים וכלא ספורטאית בעצמי, הזדהיתי עם גרג ואני בטוחה שילדים רבים יזדהו עם החוויות המתוארות בספר. לא אהבתי שהאמא דחקה בגרג לעסוק ספורט כנגד רצונו. לא כל אחד חזק בספורט, לכל אחד כישורים משלו, ויש לכבד את רצון הילד. אבל זה בקטנה. זה עוד ספר מהנה בסדרה ואם אתם אוהבים את הסדרה, תהנו גם מספר זה. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: ספר משעשע שנקרא במהירות!

"יומנו של חנון - קליעה גורלית" מאת ג'ף קיני
תרגום: ארז אשרוב
הוצאת כנרת, 217 עמ'