יום שישי, 4 בספטמבר 2020

"מעבר לאודיסיאה" מאת מאז אוואנס

 
















"מעבר לאודיסיאה" מאת מאז אוואנס הינו ספר שלישי בסדרה הנהדרת "מי שחרר את האלים" והוא מעולה כקודמיו. בסדרה ארבעה ספרים, שלושה מהם תורגמו עד כה, וכל ספר מעולה. הסיפור ממשיך מהנקודה בה הסתיים קודמו ולכן רצוי לקרוא את הסדרה לפי הסדר. מי שלא קרא את הספרים הקודמים יתקשה להיכנס לעלילה ויפספס ניואנסים דקים. אהבתי שהספר נפתח בהצגת הדמויות, דבר שעזר לרענן את זכרוני. בכל זאת, עבר זמן מה מאז קראתי את הספר קודם.

הספר נסוב סביב
אליוט, ילד בן 13 שגר בבית עם אמא שסובלת מדמנציה, משפחת אלים יוונים קדומים, אביו שהשתחרר מהכלא וקבוצת כוכבים, מזל בתולה. מזל בתולה  באופן זמני (או שלא) בת תמותה כעונש על שחרורו בטעות של חנטוס, שד המוות, מכלאו. חייו של אליוט הולכים מדחי לדחי. מצבה של אמו מידרדר במהירות, עובדים סוציאלים מבקרים בביתו כדי לבחון את תפקודה של אמו, המורה להיסטוריה החטטן, מר בויל, ממשיך להתערב בחייו והשכנה המרושעת, פטרישיה פורשלי-פלאס עדיין מנסה להשתלט על החווה. בספר הקודם הוא השיג שתיים מתוך ארבע אבני הכאוס שמקנות כוחות לבעליהן. כעת עליו לחפש את האבן השלישית, אך אמו בראש מעייניו.

חנטוס בינתיים לא נח לרגע. הוא לא זנח את תוכניתו להשתלט על העולם ולשם כך זקוק לאבני הכאוס. הוא מתכנן לגזול אותם מאליוט כשזה ישיג את כולם ובינתיים מנסה להשיג בני ברית שיעזרו לו במזימתו הזדונית. העלילה מסתבכת כשהיפנוס, אחיו התאום של חנטוס, מציע לאליוט הצעה מפתה. הוא יעזור לו להשיג את האבן השלישית וכן שיקוי מיתי שיכול לרפא את האם בתמורה להגנה מפני חנטוס. אליוט מסכים וכך מתחילה האודיסאה של אליוט במהלכה יפגוש גיבורים ומפלצות מהאודיסיאה של הומרוס. בין השאר יתקל באודיסיאוס עצמו שהפך למנכ"ל חברת תעופה, במכשפה קיקרה שנהפכה לאשת עסקים עסוקה, בציקלופ פרנואידי ועוד רבים אחרים. גם פוסידון, אל הים, יפציע קצרות בעלילה. בספר זה גם אליוט וגם מזל בתולה יידרשו לבחירות קשות ובחירותיהם ישפיעו על גורל האנושות.

נהניתי מהסיפור וגמעתי אותו בשקיקה. הוא אומנם מיועד לנוער, אך גם חובבי הז'אנר ייהנו ממנו. הספר קצת יותר אפל מקודמיו, ויש בו גם רגעים עצובים, אך החינניות, הקצב המהיר וההומור נשמרים לכל אורך הסיפור. הספר משלב מיתולוגיה יוונית עם סיפור חניכה מרגש ואין רגע דל.  אהבתי את הספר ואני כבר מחכה לצאת הספר הרביעי בסדרה. מומלץ בחום!

בשורה התחתונה:
אודיסיאה שמפעילה את כל החושים!

"מעבר לאודיסיאה" מאת מאז אוואנס
הוצאת אגם
336 עמ', 2020