יום שלישי, 11 בינואר 2022

"חוט"ם - חיי הפרא של אמיץ-על" מאת בטינה אוברכט

 


זהו הספר השלישי בסדרה “חוט”ם, הכלב הכמעט מושלם” והוא מעולה כקודמיו.  הספר ממשיך את הרפתקאותיו של גיבורינו הכלב חוט"ם (ראשי תיבות של חיה ורבלית טיפוסית מושלמת) והפעם הוא מתמקד באמיץ-על, כלב הפאג הקטן שחלם להיות זאב.

אמיץ-על אינו חברותי במיוחד. הוא עקשן, שונא בני אדם ורק רוצה להיות חופשי. הוא בז לחוט"ם שמעדיף להיות בחברת בני האדם מאשר עצמאי בשטח. יום אחד חלומו להצטרף ללהקת זאבים מתגשם! זאב מפחיד מגיע לפינת האלוהים הקטנה של גיבורינו ואמיץ-על נחוש להצטרף אליו ולרוץ איתו אל החופש הנכסף. חוט"ם והחתולה מודאגים כאשר אמיץ-על מתחקה אחר הזאב ואז נעלם. הם מתגעגעים אליו וגם חוששים שהזאב יטרוף את חברם. במקביל, משפחתו של חוט"ם עומדת לאבד את ביתה והעתיד אינו נראה בטוח כל כך. מה יהיה? קראו ותגלו!

נהניתי מהספר וגמעתי אותו ביעף. האיורים הנהדרים שבו הוסיפו לאווירה האפלה מעט של העלילה. הספר עומד בפני עצמו, אך רצוי להתחיל מהספרים הקודמים של הסדרה כדי להכיר את הנפשות הפועלות. רק להזכירכם, חוט"ם הינו כלב מדבר שבעזרת קולר סודי מסוגל להבין את שפת בני האדם ולתקשר איתם. הספרים הקודמים מסבירים על כך בפירוט ולכן לא אתעכב על כך בהמלצתי זו. הספר מנוקד ומתאים לראשית קריאה וגם להקראה משותפת. מלבד עלילה סוחפת, ניתן למצוא בו גם מסרים על היחס לחיות, חברות, נאמנות ועוד. בנוסף, הספר מעודד אהבת בעלי חיים, בהחלט יתרון.

נהניתי לקרוא על הדרך בה תקשרו החיות בספר ונזכרתי בשתי הכלבות שלי שהתקשורת ביניהן ניכרת גם ללא מילים. הן קוראות אחת לשניה לצאת לטייל, מעירות אחת את השניה מהשינה כשאחת מהן רוצה לשחק או להשתולל, מסתכלות אחת על השניה כדי לראות את התגובה ויודעות לבקש אוכל או חטיף (על ידי נביחה או הושטת כף רגל) כשצריך. לצעירה מביניהן יש טונים שונים של נביחות בהן היא מביעה את רצונה ולא מפסיקה עד שהיא מקבלת את מבוקשה. עקשנית כמו אמיץ- על, אם לא יותר... אנחנו כבר מזהים מה כל טון מביע ונהנים לעקוב אחר התקשורת בין השתיים. ובחזרה לענייננו, אהבתי את הספר ואני בהחלט ממליצה עליו! 

בשורה התחתונה: ספר פשוט מושלם!


"חוט"ם - חיי הפרא של אמיץ-על" מאת  בטינה אוברכט
תרגום: חנה לבנת
הוצאת אגם, 2022, 173 עמ'