יום שני, 19 ביולי 2021

"מוזיאון גוף האדם" מאת קייטי וידמן וג'ניפר סקסטון


 

 

 

 

 

 



אני אוהבת את סדרת המוזיאונים של הוצאת שוקן. כל ספר עוסק בנושא אחר וכולל מוצגים מרתקים. ספר זה, "מוזיאון גוף האדם", הינו אלבום חדש ומפואר בסדרת המוזיאונים והוא מעולה כקודמיו. הספר כולל בתוכו שש תצוגות המציגות את גוף האדם בכל  תפארתו, החל בשרירים המפעילים את גופנו וכלה בתכונותיו המופלאות של המוח האנושי. האיורים מרהיבים ותורמים לחווית הקריאה.

במשך מאות שנים חקרו מדענים את הגוף האנושי וטכנולוגיות חדשות מאפשרות לנו כעת לראות את גוף האדם בדייקנות רבה יותר מבעבר. הספר מספק הצצה מרתקת לגוף האדם ומורכב משש תצוגות הסובבת סביב אחת מהמערכות העיקריות של הגוף. הספר פותח בהסבר על גוף האדם ועל אבני הבנין ואז עובר למערכות עצמן.

הספר מורכב משש תצוגות המסבירות על גוף האדם לפרטי פרטים:


תצוגה 1: מערכת השרירים והשלד.

תצוגה 2: מערכת הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה.

תצוגה 3: מערכת העיכול ומערכת השתן.

תצוגה 4: מערכת העצבים והחושים המיוחדים.

תצוגה 5:  המערכת החיסונית ומערכת הלימפה.
 
תצוגה 6: המערכת האנדוקרינית ומערכת הרבייה.

כל תצוגה כאמור מפרטת על המערכת אותה היא מציגה ובסוף הספר ניתן למצוא מפתח עניינים המאפשר התמצאות מהירה בנבכי הספר. הספר מרחיב את הדעת ואת האופקים ומומלץ בחום לילדים סקרנים ושוחרי מדע. הספר מצויין כספר עזר ללימודי מדעים וכולל בתוכו מידע מרתק על גוף האדם בגובה העיניים של הילד. בני למד חלק מהדברים בשיעורי מדעים ואין ספר שהספר היה עוזר לו מאד. הספר הינו בפורמט גדול וצבעוני, המידע בגובה העיניים של הילד והתמונות מוסיפות לחינו. כמובן שלא חייבים לקרוא את הספר בבת אחת ואפשר כל פעם להתעמק במערכת אחרת. הספר מהווה תוספת נהדרת לשאר ספרי הסדרה ומרשים עד מאד. מומלץ בהחלט!

בשורה התחתונה: "אז למה אתם מחכים? היכנסו למוזיאון והצטרפו למסע תגליות מרתק על גוף האדם!"

"מוזיאון גוף האדם" מאת קייטי וידמן וג'ניפר סקסטון
תרגום:  עמנואל לוטם
הוצאת שוקן, 2021