יום רביעי, 10 ביולי 2024

"פוקו והתוף" מאת מתיו פורסיית'


 

 

 

 

 

איזה ספר מקסים! הספר עוקב אחר צפרדע קטנה שצועדת לפי קצב התוף שלה ומתעלמת מרעשי רקע.

זהו סיפור על משפחת צפרדעים שחיה בתוך פטריה. הוריה של פוקו קנו לה תוף ומתחרטים על כך... הם מבקשים ממנה לנגן בחוץ בשקט כדי לא למשוך אליהם תשומת לב. היא מתחילה ללכת ולנגן ולאט לאט מצטרפים אליה עוד ועוד נגנים. כך נוצרת לה תהלוכה של נגנים וצופים אוהבי מוזיקה שמצטרפים לחגיגה.

הספר נהדר והאיורים פשוט מושלמים. הטקסט מינימלי ומתאים לילדי הגן או לראשית קריאה. אהבתי את הירידה לפרטי פרטים באיורים, כולל הבעות הפנים של הדמויות. אהבתי שהאבא לובש סינר ומכין ארוחה בעוד שהאמא קוראת. אהבתי גם שלקראת סוף הסיפור, ככל שפוקו מנגנת חזק יותר וביותר ביטחון, הצבעים מתפשטים וממלאים את הדפים. הספר מלמד לצעוד לפי הקצב של התוף שלך ועל עוצמה פנימית. היה שם קטע הזוי עם השועל שלא ארחיב עליו מחמת ספויילרים. ממליצה כמובן!

"סיפור על אומנות, על התמדה, ועל צפרדע קטנה שמעיזה לצעוד לגדולה."

בשורה התחתונה: יופי של ספר!

"פוקו והתוף" מאת מתיו פורסיית'

תרגום: ראובת ניצן
הוצאת אגם, 64 עמ', 2024

 

"אל החלל" מאת נתי בית


 

 

 

 

 

 איזה ספר נהדר! "אל החלל" מאת נתי בית זהו ספר מלא דמיון שמוכיח שלא צריך הרבה כדי ליהנות ומספיק דמיון כדי להגיע לעולמות רחוקים.

זהו סיפור מחורז על חבורת ילדים שבכוח הדמיון טסים לחלל ועוברים הרפתקאות רבות. חבורת ילדים יושבת על ספסל ומחליטה שהספסל הוא ספינת חלל והם טסים לחלל. במהלך הטיסה כוכב שביט מתנגש בחללית שלהם, אך בעבודת צוות הם מתקנים את הנזק שנגרם לחללית. הם ממשיכים לטוס ועושים סיבוב סביב הירח ואף נוחתים עליו למנוחה קצרה.

בהמשך הם נסים מחור שחור שרוצה למשוך אותם לתוכו, פוגשים חתול חייזר ואף נוחתים במאדים. כנאמר, "לילדים - צעד פשוט, צעד ענק לאנושות!" לאחר כל ההרפתקאות הגיע הזמן לחזור לכדור הארץ ולנוח עד ההרפתקה הבאה.

הספר מקורי ומלא בדמיון והומור ומראה לנו שהדמיון מרחיב עולמות תרתי משמע. האיורים המרהיבים מאירים את הטקסט. הילדים ייהנו מהטקסט והאיורים, ילמדו דברים חדשים ואולי אף יקבלו רעיונות למשחקים משלהם. אהבתי ואני ממליצה!

בשורה התחתונה: אם רק תדמיינו, תגיעו רחוק!



"אל החלל" מאת נתי בית
מאייר: רותם טפלו
הוצאת אגם, 36 עמ', 2024

 

"סיפורו של דוסטרא" מאת שירה לוי

 








"סיפורו של דוסטרא" מאת שירה לוי הינו ספר חביב על כוחו של דמיון שיכול לשנות מציאות.

הספר נסוב סביב יצור מוזר בשם דוסטרא שבדומה לשאר תושבי עירו יש לו זנבון קטן, כובע ורגליים קלות. בניגוד אליהם, הוא לא היה חברתי במיוחד ואפילו מוזר. הוא לא דיבר, לא היו לו חברים והוא עשה מעשים מוזרים. למשל, הוא נעל ערדלים על הידיים, ליטף את ראשו עם כפות הרגליים, בבוקר ישן ובלילה קם ופרץ בצחוק ובבכי ברגעים לא מתאימים. נו, הבנתם את הרעיון...

יום אחד הוא חלם חלום מופלא על דוסטראים שחיו לרוב בארמון בנחת ובשלווה, אך אנשי ריב ומדון ביניהם איימו לפורר את האידיליה. דוסטרא מנסה להרגיע את הרוחות ומתעורר נרגש ומלא תובנות אותן הוא מיישם במציאות.

זהו ספר חמוד על אחדות, חברות וכוח הדמיון שיכול לשנות את חיינו ולפתוח את ליבנו. האיורים הצבעוניים בספר מתוקים ותואמים לטקסט. הספר מנוקד ובגובה העיניים של הילד ומהנה לקריאה. אהבתי ואני ממליצה!

בשורה התחתונה: חלומות לפעמים מתגשמים!

"סיפורו של דוסטרא" מאת שירה לוי
איור: איתמר גולן
הוצאת אגם, 36 עמ', 2024