יום חמישי, 13 באוגוסט 2020

"דואר דרקונים" מאת אמה יארלט

 









איזה ספר כיפי! זהו סיפור יצירתי ומושקע במיוחד על חברות, עצות ודרקונים...

יום אחד הילד אלכס מוצא בביתו דרקון קטן ולא יודע מה לעשות איתו. דרקונים זה אומנם מגניב, אך הם יכולים לעלות את הבית באש. אלכס שולח מכתבים לגורמים שונים, וביניהם מכבי האש, הקצב והאגודה העולמית לרוחת בעלי חיים במטרה לשאול בעצתם על גידול דרקונים. הוא מקבל תשובות מכולם ובין המכתבים יש גם מכתב לא צפוי מעורך דין.

הדרקון כדרכם של דרקונים גדל והבית כבר קטן עליו. הילד שולח מכתב לאגודה העולמית לרוחת בעלי חיים ומתעניין בתנאי המחיה של הדרקונים. רמז, הבית אינו מקום הולם לגדל בו דרקון... בצר לו הוא מתייעץ עם חברה ומגיע להחלטה בנוגע לדרקון.
 
אהבתי מאד את הסיפור ואת המכתבים המצורפים אליו. האיורים נהדרים והמכתבים הם יצירה בפני עצמה. הספר כולל חמישה מכתבים מושקעים בתוך מעטפות מושקעות לא פחות והילד יהנה להוציא את המכתבים מהמעטפות. שמות המכותבים על המעטפות הם משחקי מילים משעשעים שתואמים למקצועותיהם. אהבתי גם את תשומת הלב לפרטים הקטנים. כל מעטפה מותאמת למכתב שבה. המכתב הרשמי מעורך הדין למשל מצוי בתוך מעטפה רשמית לא פחות.

בספר אין רק הקשבה פסיבית. הספר מפעיל את הילד בזכות המכתבים המצורפים אליו ושומר על תשומת הלב לאורך כל הסיפור. אהבתי שהספר כולל בתוכו מעטפות ובהן מכתבים שנשלפים החוצה. ילדי מאד אהבו ספרים עם גימיקים מעין אלה ותמיד חיפשתי להם בילדותם מכתבים בסגנון. הספר מתאים לגילאי 4 ומעלה וגם לילדים שקוראים לבד וייהנו לקרוא את המכתבים בעצמם. בקיצור, ילדים יעופו על הספר. בינינו, גם אני התלהבתי. מומלץ כמובן!


בשורה התחתונה: דרקון ומכתבים נשלפים הם מתכון מנצח!



"דואר דרקונים" מאת אמה יארלט
הוצאת שוקן
2020, לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה