יום שישי, 6 במאי 2022

"להב החרמש 3 - הצלצול" מאת ניל שוסטרמן

 


















להב החרמש 3 - הצלצול" מאת ניל שוסטרמן
חותם את טרילוגיית להב החרמש והוא מתרחש כשלוש שנים לאחר המאורעות בספר השני. מאחר והספר השני הסתיים בקליף-האנגר רצוי לקרוא את הסדרה לפי הסדר.

להב החרמש מתאר עולם מושלם ללא מוות בו אנשים יכולים לחיות לנצח. במטרה למנוע התפוצצות אוכלוסין הוקם מוסד החרמשים שהוא מעל החוק . החרמשים מלקטים אנשים באופן שרירותי ויש להם מכסה שעליהם לעמוד בה. אדם שלוקט על ידם לא יכול לחזור לחיים, אך משפחתו זוכה לשנת חסינות. יש גם את העננה (מחשב על שמנהל את העולם אך לא יכול להתערב בענייני חרמשות). בקרב החרמשים יש מאבקי כוח בין אלה שרוצים לשמור על הסדר הישן לבין אלה שרוצים לערוך שינויים בחוקים הקיימים, לאו דווקא לטובה. הספרים הראשונים בסדרה מתמקדים בצמד חרמשים, רואן וסיטרה, שנלחמים במערכת. מכאן ואילך יתכנו ספויילרים קלים לספרים הראשונים בסדרה.

עברו שלוש שנים מאז נעלמו רואן וסיטרה מהעולם ומאז חלו בו שינויים רבים ולא לטובה. הלהב הרם גודארד השתלט על מוסד החרמשים, קבע כללים חדשים ומחסל כל מי שלא בא לו בטוב ללא הנד עפעף. העננה סימנה את כולם כמפוקפקים ולכן יכולה לדבר רק עם גרייסון, הלא מפוקפק היחיד. גרייסון מצא מקלט בקרב כת הטוניסיטים (שדמם הותר על ידי גודארד) ונהפך לדוברם (הצלצול) בשל יכולותו לדבר עם העננה. כוחו של גודארד עולה ונראה שאין איש שמסוגל להתנגד לו. העלילה מסתבכת כשקפטן הצלה בשם ג'רי מגלה תגלית מפתיעה בהריסות דוריה שתשפיע על האנושות כולה.  

הספר הזה היה פרווה בעיני ואסביר. בעוד שאהבתי את הספרים הראשונים בסדרה, ובעיקר את הספר השני בסדרה, ספר זה פחות הלהיב אותי. אתחיל מהנקודות החיוביות. אין ספק ששוסטרמן יודע לכתוב. כל קווי העלילה מתחברים למקשה חלקה אחת והספר בהחלט מהווה סוף הולם לטרילוגיה. אהבתי גם שבספר יש דמות חסרת מגדר. מאידך, הספר לא ריתק אותי כקודמיו ולא מיהרתי לחזור אליו בזמני הפנוי. הקצב היה איטי מדי והיו קטעים שנמתחו כמו מסטיק. הידוק העלילה וקיצוץ בדפים היו מטיבים עם הספר. הספר הזה מתמקד יותר בדמויות שאינן חרמשיות ובמספר דמויות משנה שלא תמיד היו הכרחיות לעלילה ופחות בסיטרה ורואן (גיבורי הספרים הקודמים) וחבל. עדיין, הספר קריא ומסיים יפה את הטרילוגיה (לפחות זה). אם קראתם את הספרים הקודמים, בוודאי תרצו לקרוא גם ספר זה כדי לדעת איך הסופר סגר את כל הקצוות הפתוחות.

בשורה התחתונה:  ציפיתי ליותר!


"להב החרמש 3 - הצלצול" מאת ניל שוסטרמן

The Toll: (Arc of a Scythe, #3) by Neal Shusterman
תרגום: יעל אכמון
הוצאת ידיעות ספרים
2022, 487 עמ'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה