יום שני, 12 ביולי 2021

"ההסכמה החמישית" מאת דון מיגל רואסי ודון חוזה רואיס

 




















אתחיל בגילוי נאות. איני אוהבת ספרים רוחנים ולא קראתי את הספר הקודם של הסופר. מכיוון שספר זה נחת על שולחני, החלטתי לתת לו צ'אנס. בספר זה חובר דון מיגל רואיס לבנו, דון חוזה רואיס, חוזר על ארבע ההסכמות  עליהן דיבר בספרו "ארבע הסכמות"  ומוסיף הסכמה חמישית במטרה ללמדנו איך "להפוך את חיינו לגן עדן".

ההסכמות הן:

1. טוהר המילה (לא לשקר ולא להשתמש במילים כנגד עצמך).
2. לא לקחת דברים באופן אישי (לא להיעלב מאחרים).
3. לא להניח הנחות (רוב ההנחות שגויות).
4. לעשות כמיטב יכולתנו (תמיד טוב).
5. הטילו ספק, אך למדו להקשיב (היו סקפטים ואל תקחו שום דבר כמובן מאליו).

לפי הספר לכל אחד סיפור משלו וכל אחד רואה אחרת את הדברים. יתרה מזה, אתה רואה את עצמך אחרת מאיך שרואים אותך אחרים. אי לכך אתה צריך לגלות את האני האמיתי שלך באמצעות ההסכמות שבספר. תשנה קודם את עצמך וכך תצליח לשנות את העולם.

כולנו מושלמים למרות שהסביבה מלמדת אותנו שאין אדם מושלם. אנו יוצרים "מציאות מדומה" על ידי הכנסת מילים, סמלים, משמעות ושיפוט לעולם שסביבנו. כמו כן אנחנו שמים אמון בדברים אחרים (אנשים, דתות, חדשות) במקום להאמין בעצמנו. הסופרים קוראים לנו לא לקבל כל דבר כמובן מאליו, להחזיר את השליטה לידינו ולדבוק באמת.  אם נעשה זאת, נגשים את עצמנו ונגיע לאושר הנכסף. 

ספר זה עומד בפני עצמו וניתן לקראו גם אם לא קראתם את הספר האחר. למעשה, לא חובה לקרוא את הקודם שכן צמד הסופרים חוזרים פה על תובנות הספר הקודם. הסופרים משתמשים בדוגמאות והסברים מהחיים, התורה והברית החדשה כדי להסביר את ההסכמות. כן הם מדברים גם על מסרים, שליחים ושפות, דברים שלא בדיוק דיברו אלי.  חלק ממסרי הספר בהחלט הגיונים, אך לא חידשו לי. אוהבי הז'אנר בהחלט ימצאו בו עניין ומי שאהב את הספר הקודם, יימצא עניין גם בספר זה.

בשורה התחתונה: האושר הינו בר השגה!


"ההסכמה החמישית" מאת דון מיגל רואסי ודון חוזה רואיס
הוצאת אגם, 2021, 198 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה