יום רביעי, 2 בפברואר 2022

"העולם שמתחת לרגלינו" מאת שרלוט גיליאן


 

 

 

 

 

 

"העולם שמתחת לרגלינו" הינו ספר מקורי במיוחד המוביל את הקורא למסע מתחת לאדמה ובחזרה לפני השטח באופן שלא נתקלתי בו בעבר. הספר בנוי בצורת אקורדיון ונפתח משני צדדיו לפי שכבות, בהתאם לשכבות כדור הארץ, כשבכל שכבה הקורא נחשף למידע שונה על המבעבע מתחת לפני השטח.

"אז מה קורה עמוק באדמה מתחת לרגלינו?" זו יריית הפתיחה של הספר וממנה מתחיל מסע מקורי אל מתחת האדמה. המסע מתחיל במתרחש מתחת למדרכה ומשם אנחנו יורדים ויורדים עד שאנו מגיעים לללב האדמה, שם אנחנו מוצאים תמונה של חתך כדור הארץ המלמדת על שכבות הכדור. אחרי זה המסע מוביל אותנו בחזרה למעלה, לפני השטח. הספר מפגיש אותנו עם היצורים החיים מתחת לאדמה ומכסה טווח רחב של נושאים: יצורים חיים, גאולוגיה, חפצים ידי אדם, מאובנים ועוד. אנו מתחילים במתרחש מתחת למדרכה, שם ניתן למצוא צינורות מים, כבלים ואף יצורים חיים שחיים שם כתולעים ומרבי רגליים. אנו ממשיכים לרדת  לביוב ומעבר לו ומגלים חפצים מהעבר כמטבעות זהב וכסף, כלי חרס ונשק ואף שלדים! נמשיך לרדת באדמה ונגיע למנהרות של הרכבת התחתית, סלעי משקע, מחצבים ומינירלים. המסע למטה מסתיים בליבו של כדור הארץ ומשם אנו עולים בחזרה למעלה מהצד האחר ומגלים מראות חדשים כמאובנים, שורשי עצים, מחילות תת קרקעיות ומאורות.

הספר גדול ומנוקד, המידע בגובה העיניים של הילד והרעיון מבריק. הדפים ארוכים ויש לפתחם לאורך כדי לגלות את כל המסתתר בהם. האיורים נפלאים ומלאים בפרטים קטנים המוסיפים לחוויה. הילדים יתלהבו לגלות דברים חדשים על כדור הארץ בדרך מיוחדת זו. השימוש
בטכניקת האקרודיון  יוצר רושם של עומק ואופן חלוקת המידע לשכבות מטיב להדגים את שכבות כדור הארץ.  השילוב בין הטקסט לאיורים מוסיף לחוויה ובהחלט ראוי לשבח. אהבתי את הספר ואני בהחלט ממליצה!

בשורה התחתונה: דרך נהדרת להעברת מידע!


 "העולם שמתחת לרגלינו" מאת  שרלוט גיליאן
איור: יובל זומר
הוצאת שוקן, 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה