יום שני, 18 ביולי 2022

"הביצה של ינשוף קטן" מאת דבי גליורי












"הביצה של ינשוף קטן
" הינו עוד ספר חמוד של הוצאת אגם וספר מצויין לילדים שעומדים להיות אחים גדולים. הספר עוסק בהצטרפות תינוק חדש למשפחה ועוזר לילד להבין שמעמדו לא ייפגע עקב התוספת החדשה למשפחה והאהבה אליו תהיה חזקה כמקודם.

אמא ינשופה מודיעה לבנה שבקרוב יהיה לו אח או אחות. ינשוף קטן כלל לא מרוצה מהעניין (ובינינו מי היה רוצה תחרות בתשומת לב?) ומסרב בתוקף לקבל את התוספת החדשה. הוא רוצה להיות בן יחיד. אימו זורמת איתו ומשערת מה יכול לצאת מהביצה מלבד ינשוף.  אולי תולעת קטנה? שוקולד? תנין? פינגוין?  או שמא דרקון? כמובן שאף אחד מהאופציות לא נראית לינשופון שלנו (תולעת מגעילה אותו, שוקולד נמס, דגים זה איכס ולכן פינגווין לא בא בחשבון). לאחר בחינת כל האופציות, ינשופון מתחיל להשלים עם הרעיון ומעדיף כבר תינוק ינשוף אם אין ברירה.. בסופו של דבר הוא מבין שלהיות אח גדול זה כיף.

הצטרפותו של תינוק חדש למשפחה מעוררת חששות טבעיות אצל הילד בנוגע למעמדו במשפחה. סיפור מתוק זה יפיג את החששות ויעזור לילד לקבל הצטרפות של אח חדש למשפחה ולהבין שהאהבה אליו לא תפגע. האיורים נהדרים ומטיבים לתאר את תחושותיו של הינשוף ואת הנכונות של אמו לשתף עימו פעולה ולהביאו להשלים עם המצב. הספר מצויין לכל מי שמרחיב את המשפחה ורוצה להעביר לילד את המסר שתמיד יאהבו אותו לא משנה מה. אהבתי ואני ממליצה!

בשורה התחתונה: ילדים זו שמחה!

"הביצה של ינשוף קטן" מאת דבי גליורי
תרגום:   גילי בר-הלל סמו
הוצאת אגם, 40 עמ', 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה