יום שבת, 17 בספטמבר 2022

"בנות הדרקון - כל הילדות" מאת מרית בן ישראל

 













זהו הספר השלישי החותם את טרילוגיית בנות הדרקון והוא לדעתי מתעלה על יתר הספרים בטרילוגיה. הספר ממשיך מהנקודה בה הסתיים קודמו ולכן חייבים לקרוא את הטרילוגיה לפי הסדר.

הספר סובב סביב אותן גיבורות אהובות (נועה, מרתה ואמל) וגם לוריס עדיין פה (והיא עדיין מעצבנת). הסופרת שירטטה היטב את דמותה, יותר מדי טוב, ויש להודות שלא התחברתי אליה. לאחר שבנות הדרקון, מרתה ואמל, נענות להזמנה להיות כאורחות כבוד בסעודה חגיגית לכבוד חג הדרקון הראשון, העלילה תופסת כיוון שלילי. האחיין מבהמות, יד ימינו של ראש העיר הנוכחי, תרח חנקין, משתלט על המועצה והילדות נקרעות אחת מהשניה באופן בלתי צפוי.

אמל מתמודדת עם קשיים משל עצמה ובינתיים מתארחת אצל מלאכי, צילה ובתם אביגיל לצד החסידה ננקי . היא עדיין לא התייאשה מלמצוא את אביה ובינתיים מחפשת דרך להתאחד מחדש עם מרתה. נועה אף היא בצרות משלה. לוריס הפציעה קצרות בעולמה, השתיים נשאבות בחזרה לעיר האושר ומוצאות עצמן בכלא מסתורי. נועה צריכה למצוא דרך להימלט ועליה להחליט באיזה עולם היא רוצה לחיות. לוריס היא פשוט לוריס. יש לה רגעי חסד, אך היא בגדול מעצבנת. אגב, זהותו של הצייר המסתורי נחשפת סוף סוף (ויש להודות שחשדותי בנוגע לזהותו התגלו כנכונים).   

בינתיים בספינת השוטים נרקמות מזימות זדוניות. לספינה נשלחים מתנגדי השלטון או סתם אנשים שלא באים בטוב לשלטון ועל פניהם מונחות מסכות המעוותות את פניהם ומוחקות את זכרונותיהם. אדוניס נשלח לשם אף הוא ויחד עם מיכה שדה-בוכים, ראש הקבצנים, מתכנן נקמה מבריקה. העלילה מסתבכת כשקווי העלילה נושקים זה לזה ומבלבלים את היוצרות.

אהבתי את הספר וגמעתי אותו בלגימה אחת. בספר שזורים מספר קווי עלילה שמצטלבים בהמשך עד לסוף הבלתי נשכח. הסיפור מתחיל עם חוט אחד ובהדרגה יותר ויותר חוטים נוספים למארג ונארגים לרשת מורכבת של עלילה. הספר חותם יפה את הטרילוגיה וההקדשה בתחילת ספר לסבא וסבתא של הסופרת מתכתבת יפה עם הסבתא הגדולה של צילה שנמצאת בשמיים מופיעה בספר לא אחת.

נקודה אחת שהפריעה לי. בספר השני הוזכרו לאון ונכדתו משי ולא פורט מה עלה בגורלה של הנכדה לאחר שננטשה ביער. חשבתי שספר זה יסגור קו עלילה זה, אך לא כך היה. מלבד זאת, הספר ארוג במלאכת מחשבת. מבנה העלילה אינו שבלוני. היריעה הנטווית אדירה בגודלה ובמורכבותה אך הסופרת עומדת במשימה בכבוד. היא מצליחה לדלג בין המשוכות ולהשאיר את הקורא מרותק. הסופרת מייצרת דמויות מורכבות ומציגה התמודדויות עם קשיים אמיתים ורוע, בין אם בעולם שלנו ובין אם בעולם הדמיוני שייצרה. הדמויות צבעוניות ומלאות חיים ופשוט אנושיות. הסופרת רקמה לכל דמות מאפיינים שהופכים אותה למציאותית. הספר מרתק בנגיעה האנושית שלו. יש בו אכזריות ואובדן, אך גם חמלה וסימפטיה. הכתיבה סוחפת ולא יכולתי להפסיק לקרוא. מומלץ בהחלט!

בשורה התחתונה: מערבולת עלילתית מסחררת שתסחוף אתכם לתוכה.

"בנות הדרקון - כל הילדות" מאת מרית בן ישראל
הוצאת עם עובד,
2022, 476 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה