יום ראשון, 29 בינואר 2023

"שירת הענן" מאת ליבנת מינאי


 

 

 

 

 

 

 

 

"שירת הענן" מאת ליבנת מינאי הינו מותחן ביכורים כחול לבן ועלי לציין שהופתעתי לטובה. הספר נסוב סביב תעלומת רצח ומספר דמויות ושירת הענן עוברת כחוט השני לאורכו. יש לנו כאן שני קווי עלילה: מצד אחד תעלומת רצח שמוצגת בתחילת הספר ומצד שני סיפורן של מספר דמויות (וביניהן ילדה בת 9) שהקשר ביניהן מתבהר בהמשך העלילה.

בדירתה של ארינה, אישה כבת 30, נמצאו שתי גופות (אישה כבת חמישים ותינוק) כשארינה לצידם וסכין מגואלת בדם בידה. היא כמובן נהפכת לחשודה המרכזית ברצח, אך הלם שיתק את לשונה ותוקע מקלות בגלגלי החקירה. היא מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית במטרה להוציאה מהשיתוק אליו נקלעה. בזמן שד"ר מונסון, רופאה בכירה ומנהלת המחלקה, מנסה לעזור לה ולדובבה, חוקרי המשטרה מנסים לפצח את הרצח ולגלות מה ומי עומדים מאחורי הפשע המזוויע. העלילה מסתבכת כשעוד ועוד גילויים מרעישים יוצאים לאור ומקשרים בין עבר להווה.

הספר התחיל לאט, אך בהמשך צבר תאוצה. יש לציין שכבר על ההתחלה חשדתי במתרחש, אך עדיין הסופרת הצליחה להפתיע אותי בגדול. כשכבר נדמה שהכל גלוי וידוע, מגיע טוויסט שהופך את הקערה על פיה ומערער את כל מה שחשבת שידעת. הסוף היה מפתיע ביותר ותפס אותי לא מוכנה.

העלילה נעה בין דמויות, קווי עלילה וצירי זמן ובהתחלה חוסר התאריכים ומגוון הדמויות עם השמות הדומים בילבל אותי. בהמשך הבנתי שחוסר ציון הזמנים נעשה בכוונה. בספר יש סצנת סקס עכשיו למי שזה מפריע לו. יחסי אמהות-בנות על המוקד פה כמו ערכי משפחה, מסירות והפרת אמון. 

מבחינת הדמויות לא התחברתי לאף דמות, אך זה לא הפריע לי ליהנות מהעלילה. הסופרת הטיבה לרדת לנבכי נפש האדם וטוותה פה עלילה מעניינת. הספר עצמו אגב לא מתרחש בארץ. היה מרענן לקרוא ספר שלא עוסק בענייני דיומא שקשורים לנעשה בארץ  ולוקח אותנו מהקלחת הסוערת של החיים פה. בסך הכל נהניתי מהקריאה ובהחלט ממליצה על הספר לחובבי הז'אנר.

בשורה התחתונה: כששירת הענן פוגשת את שירת הברבור!

"שירת הענן" מאת ליבנת מינאי
הוצאת ניב, 286 עמ', 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה