יום שלישי, 24 בינואר 2023

"יוליוס זברה והרומאים הנוראים" מאת גרי נורתפילד










איזה כיף של ספר! זהו הספר הראשון בסדרת קומיקס על זברה בשם יוליוס (פרפרזה על יוליוס קיסר) שמוצא עצמו נלחם על חייו בזירה רומית ובהחלט מבשר טובות ליתר הספרים בסדרה.

ברוכים הבאים לעולמו של יוליוס זברה, זברה בגיל הטיפשעשרה חביב  ותמים שלא חושב לפני שהוא מדבר ומאמין לכל מה שהוא שומע. יוליוס זברה (אל תקראו לו דברה או ברברה ואל תייחסו אליו כמו סוס מפוספס) הוא דמות נהדרת ביותר. אגב, לאחיו קוראים ברוטוס!

הכל התחיל כשיוליוס ומשפחתו הלכו לבור המים בערבות אפריקה. יוליוס לא בדיוק רצה ללכת לשם שכן בור המים מצחין ומלא תנינים, אך לא הייתה לו בדיוק ברירה. בהיותו שם הוא וחזיר יבלות חכם בשם קורנליוס נחטפים על ידי גדוד רומי שלוכד חיות ללחימה בזירה נגד
גלדיאטורים ולפני שהוא מספיק לומר ג'ק רובינזון, או יוליוס זברה במקרה שלו, הוא מוצא עצמו ברומא העתיקה יחד עם חזיר היבלות ואריה זועף שנלכד יחד איתם.

חזיר היבלות מרגיע אותו שהם הולכים לצפות בקרקס ובקופים מלהטטים, אך לא כצעקתה.
האסימון יורד כשכבר מאוחר מדי ועד מהרה מתברר לו שהם צוות הבידור ואמורים להילחם נגד הגלדיאטורים. העלילה מסתעפת כשיוליוס וחבריו קורנליוס, חזיר יבלות חכם, לוסיה, תנינה צמחונית, מילוס, אריה זועף, אנטילופה בשם פליקס והג'ירפה רופוס  - מוצאים עצמם בקרב על חייהם בקולוסיאום ורק נס יצילם ממוות בטוח.

אהבתי את הספר וחייכתי לאורכו. פורמט הספר הינו שילוב של רומן גראפי וקומיקס. העלילה מבדרת, הדמויות נהדרות, האיורים בשחור לבן מרהיבים ומיספור העמודים באותיות רומיות מוסיף לאווירה. האיורים מלווים בבועות דיבור משעשעות שמוסיפות לעלילה. שמות הפרקים מבדרים אף הם. כותרת פרק חמש למשל היא "באתי, ראיתי, הקאתי" (פרפרזה של "באתי, ראיתי, כבשתי" של יוליוס קיסר כמובן). אהבתי את האופן בו הסופר הכניס לסיפור אלמנטים היסטוריים על גלדיאטורים שהספר כולל כולל מילון מונחים בסוף הספר המסביר את  המונחים ההיסטוריים  וכמובן הסבר על האותיות הרומיות. הילדים בהחלט יאהבו את הספר. מומלץ!

בשורה התחתונה: חברות, מסע בזמן והומור, שילוב מנצח!

"יוליוס זברה והרומאים הנוראים" מאת גרי נורתפילד
תרגום: ארז אשרוב
הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2023, 266 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה