יום ראשון, 12 במרץ 2023

"פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי" מאת מיכאל אנגלר

 










איזה ספר קסום! "פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי" מאת מיכאל אנגלר הינו עוד ספר ילדים משובח לבית אגם הנסוב סביב חברות וחברים שמתגלים במקומות בלתי צפויים.

הפופלאפים הם יצורים קטנים יורקי אש החיים מזה ארבעה מיליוני שנים על הר גבוה מאד מוקף עננים. בסתו, הם עפים משם למסע למזרח ובאביב חוזרים ומטילים ביצים מהם יוצאים פופלאפים קטנים. כשהצאצאים גדולים מספיק, הם עפים עם הלהקה אל המזרח ומי שטרם למד לעוף נשאר מאחור (מסר בעייתי משהו).

פלאפ שלנו, גיבור סיפורינו, היה אחד מאלה שנשארו מאחור. למרות שהיו לו כנפיים גדולות מספיק, הוא לא הצליח לעוף ובוקר אחד מצא עצמו לגמרי לבד על ההר הגבוה. הוא לא יודע בהתחלה מה לעשות ואז נזכר ששמע פעם שמרגישים פחות בודדים אם יש חבר: "כשיש חבר, הלב מתרחב וגדל, אמרו. ועם לב גדול אפשר אולי גם לעוף טוב יותר". הבעיה שפלאפ לא יודע מה זה חבר ואיך משיגים אותו. פלאפ שלנו לא אומר נואש ומחליט לרדת מההר ולחפש חבר ביער. ביורדו מההר הוא פוגש בדוב שנותן לו את שמו (לפופלאפים אין שמות מסתבר). גם הדוב לא יודע מה זה חבר, אך הרעיון מוצא חן בעיניו והוא מצטרף לפלאפ בחיפושים אחר החבר המסתורי. כך מתחיל מסע הרפתקאות במהלכו ייפגשו השניים חיות ויצורים קסומים נוספים שייצטרפו לחיפושים  וילמדו דבר או שניים על חברות, נאמנות ואומץ לב.

הספר מצויין לראשית קריאה, הוא מנוקד ופרקיו קצרים, והילדים ייהנו ממנו. האיורים צבעונים ויפהפיים, עשירים בפרטים ומדגישים את המסופר. הילד ילמד שלא כל חיה שנראית מפחידה אכן מפחידה, שכל אחד יכול למצוא חבר שמתאים לו ולפעמים החבר נמצא ממש מתחת לאף. מומלץ!

בשורה התחתונה:  חברות אמת מתגלה בדברים הקטנים!

"פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי" מאת מיכאל אנגלר
תרגום: חנה לבנת
הוצאת אגם, 2023, 134 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה