יום שבת, 17 ביוני 2023

"אסטריקס הגאלי" מאת רנה גוסיני


 

 

 

 

 

 

 

 

אסטריקס ואובליקס חוזרים, 

והם לא מתכוונים לוותר!


"אסטריקס הגאלי" מאת רנה גוסיני הינו ספר קומיקס שנון הנסוב סביב הרפתקאותיהם של אסטריקס הגאלי וחברו אובליקס. הספר פורסם לראשונה ב 1961 בשיתוף פעולה בין הסופר רנה גוסיני והמאייר אלבר אודרזו. זהו ספר ראשון בסדרה ואפשר בהחלט להבין את הפופולריות שלה.

הכירו את הדמויות:


אסטריקס -
לוחם קטן וערמומי בעל כוחות על בזכות שיקוי פלא שהוא שותה.

אובליקס - חברו הטוב, מוביל מוהרים (אבנים גדולות) במקצועו.

אשפיקס - כוהן-העץ שמכין את שיקוי הפלא המעניק כוחות על לכל מי ששותה ממנו.

חמשיריקס - משורר הכפר בעל כישרון מוזיקלי מפוקפק.

לוחמאמיקס - ראש השבט ולוחם דגול.

השנה היא 50 לפני הספירה. גאליה כולה נמצאת בשליטה רומאית מלבד כפר קטן של גאלים שאינו מנוצח.  הכפר מוקף בארבעה מחנות רומיים עויינים שמבואסים מהמצב הקיים. בהתקלויות בין הרומאים לגאליים, הרומאים תמיד מפסידים בזכות שיקוי הקסם של הגאלים המקנה להם כוחות על.

לשליט הרומאי, פָּנִימָדוֹמוּס סַרְדְיוֹטוֹס, נמאס מההפסדים והוא שולח מרגל לכפר כדי לברר מהו סוד כוחם של הגאלים. המרגל נחשף, אך לא לפני שלמד שמקור הכוח של הגאלים הוא בשיקוי מיוחד שמכין כוהן-העץ. הוא מצליח להימלט ומעביר את המידע למפקדו. הרומאים עכשיו רוצים להשיג את המתכון בכל מחיר. הם חוטפים את כוהן-העץ במטרה לחלץ ממנו את המתכון, אך  לא לקחו בחשבון את עקשנותו  של זה ואת גבורתו של אסטריקס!

נהניתי מהספר למרות שאיני קבוצת היעד וסבורני שילדים ייהנו ממנו. משחקי המילים משעשעים (מצבעגום, שעת חירום, קליגולימיניקס, הספר מלא הומור ("מה איתכם? נכנעתי, תעשו משהו! אין לי זמן לעמוד כאן כל היום ולחכות לכם!) והמצבים יותר קומיים מאשר מפחידים. איורי הקומיקס מקסימים והספר שומר על עניין לכל אורכו. מומלץ בהחלט!

בשורה התחתונה:  בתחבולות תעשה לך מלחמה!

 "אסטריקס הגאלי" מאת רנה גוסיני
הוצאת כנרת, 2023, 48 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה