יום שלישי, 11 ביולי 2023

"רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ" מאת טום גולד

 








איזה ספר מקסים לילדים! "רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ" מאת טום גולד נסוב סביב מלך ומלכה חשוכי ילדים שמשתוקקים לילד משלהם. בניגוד למקובל בז'אנר, המלך והמלכה נוקטים יוזמה ולא מחכים לניסים.

המלך הולך להתייעץ עם המדענית המלכותית וזו בונה לו רובוט עץ קטן ומופלא. המלכה  הולכת להתיייעץ עם מכשפה זקנה וחכמה ומקבלת נסיכה קטנה עשויה מבול עץ מכושף. המלכוד היחיד שבזמן השינה הנסיכה הופכת לבול עץ והדרך היחידה להעירה היא באמצעות מילות קסם.

זו משפחה מאושרת בה כולם אוהבים את כולם. הרובוט והנסיכה חברים טובים ומבלים את הימים יחדיו. הרובוט מעיר את אחותו בכל בוקר, עד שיום אחד שכח. קרקס נודד הגיע לממלכה ומההתרגשות הרובוט רץ לראותו מבלי להעיר את אחותו. כשהוא כבר נזכר, היה מאוחר מדי. משרתת מצאה בול עץ במיטת הנסיכה והשליכה אותו מהחלון. הרובוט מכה על חטא ויוצא לחפש את אחותו. כאן מתחילה יופי של הרפתקה שילדים ייהנו ממנה.

זהו סיפור אגדה מתוק קצת שונה על משפחה, חברות, ואהבה והאיורים המקסימים משלימים אותו כמו כפפה ליד. אהבתי את הסיפור המקורי, את ההומור ואת האיורים. יוצרו הינו  קריקטרוריסט ידוע וזהו ספרו הראשון. הרעיון בכלל בא לו מצפיה בבתו הקטנה שישנה "כמו בול עץ".

האיורים לכאורה פשוטים ומינמיליסטים, אך חדי העיין יבחינו שחדרי המדענית והמכשפה עמוסים בחפצים ובשולי חלק מהדפים מופיע  כתב דמוי רונות. ילדים בהחלט ייהנו מהסיפור ומהאיורים המלווים אותו וגם הוריהם ייהנו להקריא אותו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה:  יופי של אגדה!

"רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ" מאת טום גולד
הוצאות מטר ואגם
2023, לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה