יום רביעי, 7 בפברואר 2024

"תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה

 







איזה ספר חמוד! "תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה הינו סיפור מקסים על דבקות במטרה, חברות אמיתית ועל הכיף שביחד ולחוד.

סיפורינו נסוב סביב שלושה חברים טובים (פיפו, קני ובוד) שנהנים לשחק ביחד ולהמציא שלל משחקים חדשים ומלהיבים מחפצים שהם מוצאים במרחב. יום אחד הם מוצאים אבטיח אדום שנראה מושלם לאכילה. קני ובוד רוצים לאכול אותו, אך לפיפו לא מתחשק להצטרף לחגיגה. הוא הולך לחפש לו משהו מלהיב יותר לאכול כמו תולעת שמנה וגדולה. הוא מוצא  קצה של משהו מבצבץ מהאדמה שנראה כמו תולעת. הוא מנסה בשלל דרכים יצירתיות למשוך את התולעת החוצה ולא מתייאש גם כשאינו מצליח בהתחלה. בשלב מסויים נמאס לו להיות לבד. הוא מתגעגע לחבריו, והם אליו, והשלושה מתאחדים למשחק חדש ומגניב אליו מצטרפים בסופו של יום כל דרי המרחב.

זהו סיפור מחמם לב על  חברות, שיתוף פעולה והרצון הטבעי של כל אחד להיות עם עצמו מדי פעם. אהבתי את השימוש המקסים שמצא הסופר לחפצים השונים ואת התובנות שעולות מהסיפור. כיף לשחק עם  חברים, אך לפעמים כיף לשחק לבד. הילדים ילמדו שזה בסדר גמור לשחק לבד ושלא תמיד חייבים לשחק עם ילדים אחרים או לזרום עם רצון הרבים. האיורים המקסימים ממחישים את העלילה ומחיים אותה. הספר מתאים לגילאי 3+ וילדים בהחלט ייהנו מהסיפור ומהאיורים שמלווים אותו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: סיפור שילדים יאהבו!

"תולעת גדולה ושמנה" מאת קתרינה מקיורובה
הוצאת מטר, 2024, 36 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה